اقتصادیسرخط خبرها

وزارت کشاورزی عراق: ممنوعیت صادرات 23 محصول کشاورزی و دامداری مربوط به یک ماه پیش و بیشتر است + سند

مشاور ارشد وزارت کشاورزی عراق، گفت که این تصمیم در راستای تلاش برای حمایت از تولید داخلی انجام شده است.

میدل ایست نیوز: وزارت کشاورزی عراق از توقف واردات 23 محصول کشاورزی و دامداری جدید درراستای حمایت از تولید داخلی خبر داد.

«مهدی القیسی»، مشاور ارشد وزارت کشاورزی عراق، گفت که این تصمیم در راستای تلاش برای حمایت از تولید داخلی انجام شده است.

براساس این گزارش که سند تصمیم نیز در آن منتشر شده، و دربر دارنده تاریخ ممنوعیت واردات این محصولات است، بسیاری از این ممنوعیت ها مربوط به یک ماه یا یک سال پیش است.

این محصولات شامل خیار، ذرت، بادمجان، کلم، گل کلم، هویج، کُنار، کاهو، سیر، کدوی سبز، هندوانه، طالبی، فلفل، انواع خرما، مرغ زنده، مرغ ذبح شده، گوجه فرنگی، انار، شلغم، لبو، عسل، سیب زمینی می شود.

القیسی گفت که تولید گندم عراق در سال گذشته نیز این کشور را در این محصول خودکفا کرده ضمن آنکه وزارت کشاورزی 277 هزار تن بذر باکیفیت گندم را میان کشاورزان توزیع کرده که 85 درصد نیاز کشاورزان برای کاشت گندم را تأمین می کند.

پیش از این وزارت کشاورزی عراق تأکید کرده بود که تولید برنج این کشور 60 درصد نیاز داخلی را تأمین می کند.

ماه گذشته «حمید النایف»، سخنگوی وزارت کشاورزی عراق، با صدور بیانیه ای تأکید کرد که این وزارتخانه با حمایت جدی از کشاورزان و دامداران ازطریق تأمین بذر و کود و واکسن دام و نیز خرید محصولات داخلی و حمایت از آن و اداره درست کشاورزی در کشور در کنار افزایش منابع آبی توانسته برای اولین بار در تاریخ عراق در 19 محصول کشاورزی اعلام خودکفایی کند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا