سیاسی

از نظر عربستان سیاست های ترامپ در منطقه به جنگ می انجامد

به گفته این کارشناس عربستانی، پس از حادثه ترور سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس عربستان سعودی خواستار خویشتنداری و حفظ آرامش شد.

میدل ایست نیوز: «محمد القبیبان»، سرتیپ بازنشسته عربستانی و تحلیلگر سیاسی، گفت که ایران کشوری بزرگ با تأثیر روشن در حوادث منطقه است.

او در مصاحبه با شبکه عراقی «دجله نیوز» گفت که عربستان با سیاست های دولت ترامپ در منطقه مخالف است چون این سیاست ها باعث می شود که کار به جنگ بکشد.

به گفته این کارشناس عربستانی، پس از حادثه ترور سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس عربستان سعودی خواستار خویشتنداری و حفظ آرامش شد.

القبیبان افزود که نزاع میان دموکرات ها و جمهوری خواه ها در امریکا نیز بر سیاست های امریکا در منطقه تأثیر نهاده است چون دموکرات ها به ترور سردار قاسم سلیمانی اعتراض دارند.

این کارشناس سیاسی تأکید کرد که عربستان و شخص پادشاه این کشور اهتمام جدی به امنیت و حاکمیت ارضی عراق دارند اما «برخی کشورهای شورای همکاری خلیج و برخی از دیگر کشورهای منطقه خواستار ثبات در عراق نیستند».

به گفته وی برخی سیاستمداران عراقی از بی طرفی عراق دربرابر ایران و امریکا سخن می گویند اما در واقع می خواهند یک طرف را دربرابر دیگری راضی نگه دارند و این وضعیت باعث تثبیت نفوذ ایران در عراق شده امنیت خلیج را تهدید کرده است.

او تأکید کرد که تنوع گروه ها در عراق کاملا قابل درک است و عربستان و یمن و دیگر کشورها هم همین حالت را دارند و این اصلا چیز منفی ای نیست.

منبع
عراق الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا