سیاسی

دیدار رئیس جمهور عراق با پاپ

«برهم صالح» در دیدار با «پاپ فرانسیس» از او برای دیدار از عراق و سکونتگاه ابراهیم خلیل(ع) در منطقه باستانی «اور» دعوت کرد.

میدل ایست نیوز: «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق، با «پاپ فرانسیس اول»، رهبر کاتولیک‌های جهان دیدار کرد.

به گزارش دفتر رئیس جمهور عراق، صالح که به ایتالیا سفر کرده صبح امروز (شنبه) پس از برگزاری مراسم استقبال رسمی واتیکان که با حضور شخص پاپ و شماری از کاردینال‌ها برگزار شد با پاپ دیدار و گفت وگو کرد.

صالح در این دیدار تأکید کرد که آنچه مسیحیان و ایزدیان و مسلمانان و دیگر انسان‌ها از دست تروریست‌های داعش دیدند هیچ نسبتی با آموزه‌های اسلامی ندارد.

او به تاریخ هم‌زیستی مسالمت‌آمیز طیف‌های گوناگون دینی و مذهبی و قومیتی در عراق اشاره و بر اهمیت تحقق آشتی ملی واقعی که به صلح پایدار بینجامد تأکید کرد و از همه خواست که در این مسیر دست به دست هم دهند.

رئیس جمهور عراق تأکید کرد که بحران‌هایی که برخی کشورهای منطقه دچار آن‌اند از طریق گفت‌وگو و تفاهم قابل حل است و باید از تلاش‌ها برای صلح و آشتی و ثبات در منطقه حمایت کرد.

برهم صالح همچنین از پاپ فرانسیس برای سفر به عراق و زیارت منطقه باستانی «اور» و سکونتگاه حضرت ابراهیم خلیل(ع) به عنوان زادگاه همه ادیان آسمانی دعوت کرد و پاپ نیز وعده داد که در زمان مناسب این دعوت را اجابت خواهد کرد.

پاپ فرانسیس نیز در این دیدار بر ضرورت ادامه روند ثبات و صلح در عراق و منطقه و بر اهمیت غلبه دادن زبان گفت‌وگو و تفاهم و تقویت هم‌زیستی مسالمت‌آمیز تأکید کرد.

برهم صالح، رئیس جمهور عراق، برای شرکت در «کنفرانس گفت‌وگوهای مدیترانه‌ای» به ایتالیا سفر کرده و در این سفر با برخی مقامات ایتالیا و با پاپ فرانسیس اول دیدار کرد.

 

 

منبع
دفتر ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا