سرخط خبرها

بیانیه سفارت آمریکا در رابطه با تظاهرات میلیونی عراق

سفارت آمریکا در بغداد امروز (24 ژانویه) بیانیه ای در رابطه با تظاهرات میلیونی مردم عراق صادر کرد.

میدل ایست نیوز: سفارت آمریکا در بغداد امروز (24 ژانویه) بیانیه ای در رابطه با تظاهرات میلیونی مردم عراق صادر کرد و از شهروندان آمریکایی خواست تا از نزدیک شدن به محل تظاهرات خودداری کنند.

در این بیانیه آمده است: «با توجه به اینکه فعالیت کنسولی سفارت آمریکا در بغداد به حالت تعلیق در آمده است، شهروندان آمریکایی از نزدیک شدن به سفارت آمریکا خودداری کنند زیرا ممکن است با حضور گسترده نیروهای امنیتی و بسته شدن راه ها مواجه شوند.»

سفارت آمریکا هم چنین از شهروندان آمریکایی خواسته است تا در صورت نیاز به خدمات کنسولی به کنسولگری آمریکا در اربیل مراجعه کنند.

در این بیانیه هم چنین از شهروندان خواسته شده تا به عراق سفر نکنند و در صورت سفر به این کشور از حضور در محل تظاهرات و مصاحبه با رسانه های محلی عراق خودداری کنند.

صبح امروز تظاهرات بزرگی در منطقه «الجادریة» بغداد برای محکومیت حضور نظامی آمریکا در عراق آغاز شد، تظاهرات کنندگان به دعوت «مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر، در این تظاهرات شرکت کرده و مخالفت خود با اشغالگری آمریکا در عراق و حضور نظامی آن را اعلام کردند.

پیشتر یک مسئول امنیتی از بسته شدن برخی مناطق از جمله پل «الجادریة»، پل «الطابقین»، خیابان «السدة» و تقاطع «کهرمانة» تا میدان «الفردوس» خبر داده بود.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا