سرخط خبرها

درخواست ائتلاف اصلاح و سازندگی از عبدالمهدی برای روشن کردن موضع دستگاه های نظارتی

ائتلاف اصلاح و بازسازی از نخست وزیر عراق خواست تا موضع دستگاه های نظارتی در قبال نامزدهای وزارتخانه ها را روشن کند.

میدل ایست نیوز: ائتلاف اصلاح و سازندگی طی بیانیه ای از «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق خواست تا موضع دستگاه های نظارتی در قبال نامزدهای وزارتخانه ها را روشن کند.

در این بیانیه آمده است که در جلسه پیشین اعطای رأی اعتماد به کابینه دولت و پس از آنکه نسبت به کاندیداتوری برخی از نماینده ها برای جایگاه های دولتی اعتراض هایی وجود داشت، عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق متعهد شد که در صورت مطرح شدن هر مشکلی از سوی هیئت بازپرسی و عدالت یا وجود هرگونه محدودیت جنایی اقدامات قانونی را در دستور کار قرار دهد.

از این رو ائتلاف اصلاح و بازسازی از نخست وزیر عراق می خواهد تا موضع هیئت بازپرسی و عدالت و دستگاه های نظارتی در قبال وزرایی که رأی اعتماد گرفته اند و نیز نامزدهای وزارتخانه های باقی مانده را روشن کند.

همچنین این ائتلاف خواستار آن است که شخصیت های فن سالار و مستقل برای وزارتخانه های کشور به ویژه دو وزارتخانه دفاع و کشور انتخاب شوند.

در پایان بیانیه مذکور تأکید شده است که باید بیوگرافی نامزدهای وزارتخانه ها 48 ساعت قبل از برگزاری جلسه پارلمان برای تکمیل کابینه دولت در اختیار تمام نمایندگان پارلمان قرار بگیرد.

پارلمان عراق در جلسه پیشین اعطای رأی اعتماد به کابینه دولت به 14 وزیر از وزرای پیشنهادی عبدالمهدی رأی اعتماد داد و تعیین تکلیف 8 وزارتخانه باقی مانده را به زمان دیگری موکول کرد.

پیش از این منابع آگاه خبر داده بودند که اعطای رأی اعتماد به نامزدهای وزارتخانه های دفاع و کشور بر اساس آرای اکثریت خواهد بود. همچنین این منابع گفته بودند که جناح های سیاسی بر سر شش وزارتخانه دیگر به توافق رسیده اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا