سرخط خبرها

درگذشت 2 زندانی سیاسی بحرینی در کمتر از یک هفته براثر اهمال مسئولان

نهادهای بین المللی دربرابر گزارش های متعدد درباره شکنجه و نقض حقوق بشر و نبود امکانات بهداشتی برای زندانیان در بحرین سکوت پیشه کرده اند.

میدل ایست نیوز: «سید کاظم عباس السهلاوی» (24 ساله)، چند روز پس از آزادی از زندان بدنام «جو» در بحرین بامداد دوشنبه (3 فوریه) درگذشت.

السهلاوی دومین زندان سیاسی بحرینی است که طی کمتر از یک هفته در بحرین جان خود را از دست داده است.

«حمید خاتم»، دیگر فعال سیاسی بحرینی نیز در 31 ژانویه پس از ابتلا به سرطان در زندان بحرین درگذشت.

این همه در حالی است که نهادهای بین المللی در برابر گزارش های متعدد درباره شکنجه و نقض حقوق بشر و نبود امکانات بهداشتی و درمانی برای زندانیان در بحرین سکوت پیشه کرده اند.

جمعیت وفاق بحرین با انتشار پیغامی در توئیتر ضمن اعلام خبر درگذشت «السهلاوی» تأکید کرد که او پس از بیمار شدن در زندان های بحرین که نتیجه رفتارهای وحشیانه مسئولان زندان و محرومیت از حق درمان بوده است «در حالتی نیمه جان» آزاد شد و چند روز پس از بیماری درگذشت.

پایگاه «مرآت بحرین»، که وابسته به گروه های مخالف حکومت این کشور است نیز در گزارشی تأکید کرد که السهلاوی پیش از بازداشت هیچ عارضه ای نداشته و «در نتیجه وضعیت غیر بهداشتی بازداشتگاه به سرطان دچار شده است».

براساس گزارش این پایگاه، وی به مدت 62 روز دچار دردهایی در معده و کمر و بینی بوده اما مسئولان زندان به درخواست وی برای درمان پاسخ نمی داده اند.

این گزارش افزوده که السهلانی بعد از بیش از دو ماه به بیمارستان منتقل شده و آنجا مشخص شده که به تومور مغزی دچار شده است و فقط پس از وخامت حالش بوده که مقامات بحرین اجازه آزادی اش را داده اند.

السهلاوی در 30 ژوئیه 2015 هنگامی که قصد سفر به کویت داشت در فرودگاه بحرین بازداشت شد. اتهام وی از جانب حکومت بحرین تجمع غیر قانونی و اغتشاش و حمله به مرکز پلیس عنوان شده است.

سازمان «امریکا برای دموکراسی و حقوق بشر در بحرین» موارد متعدد نقض حقوق انسانی در پرونده السهلاوی را ثبت و اعلام کرده است.

وی پس از بازداشت در دادگاه به 10 سال حبس محکوم شد.

محمد خاتم نیز در 31 اوت 2016 به اتهام «انتشار نفرت پراکنی از حکومت و اهانت به پادشاه» بازداشت شد، اما کم تر از یک سال بعد از بازداشت به سرطان مبتلا و در ژوئیه 2017 آزاد شد.

منبع
رصیف 22

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا