اجرای طرح ضربتی دولت عراق برای ساماندهی و کنترل مرزها و گمرکات
سازمان گذرگاههای مرزی عراق در راستای اجرای دستورات نخستوزیر این کشور، از تکمیل فرآیند جابهجایی و گردش دورهای ۱۹۰۵ نفر از نیروهای خود در تمامی مرزهای زمینی، هوایی و دریایی طی ۴۸ ساعت گذشته و همچنین واگذاری رسمی مدیریت سامانههای اسکنر (سونار) به اداره کل گمرک خبر داد.

میدل ایست نیوز: سازمان گذرگاههای مرزی عراق اعلام کرد: بر اساس دستورات فالح الزیدی نخست وزیر مبنی بر گردش دورهای و جابهجایی تمامی کارکنان مستقر در مرزها، این سازمان عملیات انتقال همزمان ۱۹۰۵ نفر از افسران، کارمندان و پرسنل خود را ظرف ۴۸ ساعت در تمامی پایگاههای مرزی هوایی، دریایی و برآمدنی اجرا کرده است.
به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، این سازمان روز دوشنبه با انتشار بیانیهای تأکید کرد: بر اساس دستورالعملهای ابلاغی، روند جابهجایی نیروهای سایر وزارتخانهها، دستگاهها و نهادهای فرعی فعال در گذرگاهها نیز در سقف زمانی تعیینشده پیگیری خواهد شد.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: این سازمان بر اساس دستور نخستوزیر، فرآیند تحویل سامانههای اسکنر (سونار) به اداره گمرک را طبق اسناد رسمی میان مدیریت گذرگاهها و مراکز گمرکی آغاز کرده است چرا که گمرک ذینفع اصلی درآمدهای حاصل از این سامانههاست و این واگذاری، امکان پشتیبانی و نگهداری بهتر از این تجهیزات را فراهم میسازد.
در این بیانیه تاکید شده است: اقدامات مذکور با هدف تأمین نیروی انسانی برای گذرگاههای مرزی تازهتأسیس شامل پایگاههای «الربیعه»، «الولید» و «فرودگاه موصل»صورت گرفته است.
همچنین این تصمیمات در راستای موافقت فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با پیشنهاد رئیس سازمان گذرگاههای مرزی مبنی بر عقبنشینی ایستهای بازرسی مرزی از مواضع اقلیم کردستان انجام شد که طی آن، مدیریت این ایستبازرسی ها طبق صورتجلسههای مشترک امضاشده میان افسران ما و پرسنل دستگاه امنیت ملی، رسماً به این دستگاه واگذار گردید.
سازمان گذرگاههای مرزی عراق در پایان خاطر نشان کرد: این اقدامات نظارتی و ساختاری از سوی دولت، با هدف ارتقای سطح خدمات، کنترل دقیق مرزها و ساماندهی درآمدهای حاصله صورت میگیرد.



