اقتصادیسرخط خبرها

طرح پرداخت 20 هزار دلار به مالکان خانه های ویران شده در مناطق جنگ زده

رئیس صندوق بازسازی مناطق جنگ زده عراق تعداد خانه های آسیب دیده از جنگ در موصل را 150هزار واحد مسکونی برآورد کرد.

میدل ایست نیوز: رئیس صندوق بازسازی مناطق جنگ‌زده عراق از طرح پرداخت 20 هزار دلار به مالکان خانه‌های ویران شده در مناطق جنگ‌زده با حمایت بانک جهانی خبر داد.

به گزارش «الفرات نیوز»، الهیتی روز سه‌شنبه در یک مصاحبه گفت که صندوق بازسازی مناطق جنگ‌زده برای بازسازی خانه‌های ویران شده در عملیات بازپس‌گیری خاک عراق از دست تروریست‌های داعش و بازگرداندن آوارگان به خانه‌هایشان با بانک جهانی همکاری می‌کند.

او درباره حجم خسارت‌ها گفت: «آمارهایی که در اختیار داریم و نیز گزارش‌های بانک مرکزی در این باره نشان می‌دهد که 150هزار واحد مسکونی در موصل آسیب دیده‌اند».

الهیتی افزود که مذاکرات با بانک جهانی ادامه دارد بتوان وامی کم‌بهره دریافت کرد و افزود که پیشنهاد ما آن است که عراق وامی با سود 1.5 درصد دریافت کند و پرداخت آن را از پنج سال دیگر آغاز و طی بیست سال آن را تسویه کند.

او درباره اموالی که به آسیب‌دیدگاه اختصاص خواهد یافت گفت به کسانی خانه‌هاشان 40 – 50 درصد آسیب دیده 10 هزار دلار و به آنان که خانه‌هاشان کامل ویران شده 20 هزار دلار پرداخت می‌شود.

وی تأکید کرد که این صندوق منتظر تأیید این طرح ازسوی دولت مرکزی عراق است.

فساد گسترده مالی در عراق و نفوذ مافیاهای وابسته به برخی احزاب باعث شده که بسیاری از کشورها و نهادهای بین المللی از کمک به عراق جهت بازسازی مناطق جنگ زده خودداری کنند.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا