سرخط خبرها

دولت قانون: جبوری برای وزارت دفاع و سهیل برای آموزش عالی از شانس بیشتری برخوردارند

سخنگوی ائتلاف دولت قانون با اشاره به اینکه «قصی السهیل» تنها نامزد تصدی پست وزارت آموزش عالی است گفت که «سلیم الجبوری» رئیس سابق پارلمان عراق از شانس بیشتری برای رسیدن به وزارت دفاع برخوردار است.

میدل ایست نیوز: روز سه شنبه «بهاء الدین نوری»، سخنگوی رسمی ائتلاف دولت قانون تأکید کرد که تنها نامزد وزارت آموزش عالی «قصی السهیل» است. وی در ادامه با اشاره به نامزدی «فالح الفیاض» برای «وزارت کشور» گفت که به نظر می رسد «سلیم الجبوری» رئیس سابق پارلمان از شانس بیشتری برای رسیدن به وزارت دفاع برخوردار باشد.

به گزارش «السومریه نیوز» نوری در صحبت هایی گفت که «عادل عبدالمهدی» پس از تکمیل مذاکرات خود با احزاب سیاسی کابینه پیشنهادی خود را به طور کامل معرفی خواهد کرد. وی افزود که تکلیف شش وزارتخانه به طور نهائی حل و فصل شده اما دو وزارتخانه دفاع و کشور همچنان محل اختلاف است.

سخنگوی ائتلاف دولت قانون خاطرنشان کرد که موضوع وزارت آموزش عالی حل و فصل شده و تنها کاندیدای ما برای این پست قصی السهیل است. وی افزود که بر اساس توافقات سابق مبنی بر کاندیداتوری چند شخصیت برای پست های دولتی، فالح الفیاض نیز به همراه چند شخصیت دیگر برای تصدی پست وزارت کشور نامزد شد که نخست وزیر او را به عنوان تنها نامزد این وزارتخانه انتخاب کرد.

نوری گفت که برای تصدی پست وزارت دفاع نیز شخصیت هایی معرفی شدند که برخی از آنها از میان فرماندهان نظامی زبده و دارای تجربه های میدانی بودند. همچنین در کنار آنان برخی شخصیت های سیاسی نیز برای عهده داری این پست پای در میدان رقابت گذاشتند که به اعتقاد ما «سلیم الجبوری» رئیس سابق پارلمان از شانس بیشتری برای رسیدن به این جایگاه برخوردار است.

نوری با اشاره به لزوم تکمیل کابینه دولت گفت که نباید هیچ وزارتخانه ای با اعطای سرپرستی اداره شود. وی ادامه داد: «هر لحظه امکان دارد که توافق های صورت گرفته تغییر پیدا کند. تا کنون هیچ توافقی به شکل نهائی انجام نشده است و اگر مسائل موجود حل و فصل نشود، عبدالمهدی نام کاندیداها را در برابر پارلمان مطرح می کند و به آنان برای انتخاب کاندیداهای مورد نظر خود آزادی عمل می دهد.»

در ساعات اولیه روز سه شنبه «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق جلسه اعطای رأی اعتماد به کاندیداهای هشت وزارتخانه باقی مانده را به سه شنبه هفته آینده موکول کرده بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا