خبر اولسیاسی

رؤسای جمهور، دولت، و مجلس عراق حمله به نیروهای ائتلاف در امریکا به شدت محکوم کردند/ عبدالمهدی: این اقدامات در اجرای مصوبه خروج نیروهای خارجی اخلال ایجاد می کند

رئیس جمهور عراق با صدور بیانیه‌ای رسمی ضمن تروریستی خواندن حادثه حمله موشکی به پایگاه نظامی التاجی آن را تعرض به عراق و امنیت این کشور خواند.

میدل ایست نیوز: «برهم صالح» رئیس جمهور عراق، با صدور بیانیه‌ای رسمی ضمن تروریستی خواندن حادثه حمله موشکی به پایگاه نظامی التاجی آن را تعرض به عراق و امنیت این کشور خواند.

در بیانیه رئیس جمهور عراق «این حادثه تروریستی که باعث خسارت‌های جانی و مجروح شدن تعدادی از نیروهای آموزشی و مستشاران نظامی در میان نیروهای ائتلاف بین المللی شده که به دعوت حکومت عراق در چارچوب مبارزه با تروریسم در این کشور فعالیت می کنند» محکوم شده است.

این بیانیه افزوده که این حادثه تعرض به عراق و امنیت آن است و باید تحقیقات کامل برای اطلاع از پشت پرده آن صورت گیرد و مسئولان آن تحت پیگرد قرار گیرند.

رئیس جمهور عراق همچنین ضمن تسلیت به خانواده‌ها و کشورهای آسیب‌دیدگان از همه گروه‌ها خواسته که با خویشتنداری به دولت عراق اجازه اجرای مسئولیت‌های امنیتی و حاکمیتی اش را بدهند.

«محمد الحلبوسی»، رئیس مجلس عراق نیز با صدور بیانیه‌ای این حادثه را محکوم کرد و از فرمانده کل نیروهای مسلح خواست که دربرابر هرگونه تعرض به پایگاه‌های نظامی عراقی که نیروهای ائتلاف در آن حضور دارند با قاطعیت برخورد و فورا تحقیقات برای شناسایی عاملان این حادثه و تعقیب آنها را آغاز کند.

رئیس مجلس عراق تأکید کرد که این حادثه امنیت و حاکمیت ارضی عراق را هدف قرار داده است.

دفتر فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق نیز با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد که در حمله به پایگاه نظامی التاجی 3 نفر از نیروهای ائتلاف بین المللی ضد تروریسم جان باخته و تعدادی نیز زخمی شده اند.

این بیانیه تأکید کرده که این حمله یک چالش امنیتی بسیار پرمخاطره و اقدامی خصمانه است و افزوده که نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح دستور تحقیقات فوری برای شناسایی عاملان این اقدام و پیگرد و دستگیری و محاکمه آنها را صادر کرده است.

در این بیانیه از شهروندان عراقی خواسته شده که اگر درباره عاملان این اقدام اطلاعاتی دارند آن را در اختیار نیروهای امنیتی قرار دهند و افزوده شده که اقداماتی قاطع دربرابر حمله به پایگاه‌های نظامی و پادگان‌ها پیش گرفته است.

این بیانیه افزوده که نیروهای ائتلاف با موافقت دولت عراق در این کشور حضور دارند و مسئولیت آنها آموزش نیروهای عراقی و مبارزه با داعش و نه برخورد با هیچ گروه دیگری است.

براساس این بیانیه دولت عراق رسما به این نیروها تصمیم خود برای خروج آنها را ابلاغ کرده و مذاکرات در این باره با جدیت ادامه دارد و این اقدامات در روند این مذاکرات اختلال ایجاد خواهد کرد.

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق با صدور بیانیه ای از اصابت 10 راکت کاتیوشا به داخل پایگاه نظامی التاجی در شمال بغداد خبر داد.

براساس بیانیه رسمی این واحد که حدود ساعت 20:30 چهارشنبه شب (11 مارس) به وقت محلی منتشر شده، 10 راکت کاتیوشا به پایگاه نظامی التاجی در شمال بغداد اصابت کرده که هیچ گونه خسارتی در پی نداشته است.

این بیانیه افزوده که یک خودرو مدل کیا بنکو در جنوب منطقه راشدیه کشف شده که سکوی پرتاب این راکت ها را حمل می کرده و سه راکت هم در آن بوده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام امریکایی خبر داد که در حمله راکتی امروز به پایگاه نظامی التاجی در شمال بغداد دو سرباز امریکایی و یک انگلیسی جان باخته اند.

این دو مقام آمریکایی که نخواسته اند نامشان فاش شود به رویترز گفته اند که در این حملات علاوه بر دو سرباز امریکایی و یک سرباز انگلیسی 12 تن نیز زخمی شده اند.

به گفته این مقامات این تلفات نتیجه شلیک ۱۵ راکت کاتیوشا به پایگاه نظامی تاجی نیروهای ائتلاف بین المللی ضد تروریسم در آن حضور دارند بوده است.

این منابع تاکید کردند که این آمار مربوط به نتایج اولیه است و احتمال تغییر آن وجود دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا