خبر اولسیاسی

درخواست مدیریت عتبه حسینی از «یونامی» و کارشناسان بین‌المللی برای بازدید از فرودگاه بمباران‌شده کربلاء

مدیریت عتبه حسینی از نماینده سازمان ملل در عراق و کارشناسان بین‌المللی درخواست کرد پس از حمله هوایی امریکا به فرودگاه کربلا از این مکان بازدید کنند.

میدل ایست نیوز: مدیریت عتبه حسینی از نماینده سازمان ملل در عراق و کارشناسان بین‌المللی درخواست کرد پس از حمله هوایی امریکا به فرودگاه کربلا از این مکان بازدید کنند.

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، مدیریت آستان مقدس حسینی از «جنین هنیس پلاسخارت»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد و کارشناسان بین‌المللی خواست از مکان ساخت فرودگان کربلاء که اخیرا توسط نیروهای امریکایی بمباران شده است، بازدید کنند.

در همین رابطه، «افضل الشامی»، سخنگوی رسمی عتبه حسینی روز جمعه گذشته در کنفرانسی مطبوعاتی تاکید کرد مدیریت عتبه در نظر دارد علیه اقدام امریکایی‌ها در بمباران فرودگاه کربلاء که منجر به شهادت یکی از کارگران و خسارت سنگین مادی به تاسیسات در حال ساخت فرودگاه شد، در دادگاه‌های بین المللی اقامه دعوا کند.

عتبه حسینی پیش از آن با صدور بیانیه‌ای، حمله امریکا به فرودگاه در حال تاسیس کربلاء را محکوم کرده بود.

عتبه حسینی در این بیانیه‌ افزوده بود: «بامداد روز جمعه تاسیسات فرودگاه در حال ساخت کربلاء با چند موشک آمریکایی هدف حمله قرار گرفت که در پی آن یک غیر نظامی و چند نفر دیگر زخمی شدند و خسارت های بزرگی به تاسیسات اداری و خدماتی فرودگاه، وارد شد.»

در ادامه بیانیه عتبه حسینی اشاره شده است که این فرودگاه، یک فرودگاه غیر نظامی است که توسط عتبه حسینی و چند شرکت عراقی با کادری عراقی در حال ساخت بود.

نیروهای امریکایی حمله به فرودگاه کربلاء و چندین موضع نیروهای الحشد الشعبی، پلیس و ارتش عراق در استان‌های مختلف این کشور را به بهانه وجود تسلیحات نظامی و در واکنش به حملات راکتی به پایگاه التاجی واقع در شمال بغداد انجام داده بود که در پی این حملات دو سرباز امریکایی و یک نظامی بریتانیایی کشته شده بودند.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا