خبر اولسیاسی

«هادی العامری» وتوی خود را از «مصطفی الکاظمی» برداشت

اخیرا «هادی العامری»، رئیس ائتلاف فتح، وتوی خود را از نام «مصطفی الکاظمی»، رئیس سازمان اطلاعات عراق، برداشته و این باعث اختلافات شدیدی درون نیروهای حشد شده است.

میدل ایست نیوز: کانال تلگرامی «خفایا» که برخی اخبار محرمانه عراق را پوشش می دهد از شدت گرفتن اختلافات درون ائتلاف فتح (شاخه نظامی نیروهای الحشد الشعبی) بر سر واگذار مقام نخست وزیری به «مصطفی الکاظمی» خبر داد.

براساس این گزارش که به نقل از «منابع آگاه» این کانال تلگرامی منتشر شده، اخیرا «هادی العامری»، رئیس ائتلاف فتح، وتوی خود را از نام «مصطفی الکاظمی»، رئیس سازمان اطلاعات عراق، برداشته و این باعث اختلافات شدیدی درون نیروهای حشد شده است.

این گزارش افزوده که عصائب اهل حق (به ریاست قیس الخزعلی) و کتائب حزب الله عراق همچنان به شدت مخالف واگذاری سمت نخست وزیری به الکاظمی هستند و او را در عملیات ترور سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس متهم می کنند. اتهامی که سازمان اطلاعات عراق رسما با صدور بیانیه ای آن را بی اساس دانسته است.

این گزارش همچنین خبر داد که ائتلاف دولت قانون در این اختلافات موضع روشنی نگرفته است.

اختلافات بر سر تعیین نامزد جدید برای نخست وزیری در حالی در ائتلاف فتح شدت گرفته که منابع متعدد خبر داده اند که سران تشکل های سیاسی شیعی برکناری «عدنان الزرفی» را مشروط به توافق همه تشکل ها بر نام جانشین وی دانسته اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا