اقتصادیخبر اول

انتقاد یاتا از دولت های خاورمیانه برای تاخیر در پشتیبانی از شرکت های هواپیمایی

انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی، دولت های خاورمیانه را به کم کاری و بی اعتنایی در انجام اقدامات لازم برای حمایت از شرکت های هواپیمایی دارای بحران اقتصادی حاصل از اقدامات جلوگیری از ویروس کرونا متهم کرد.

میدل ایست نیوز: انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی موسوم به یاتا، از تاخیر دولت های کشورهای خاورمیانه در پشتیبانی از شرکت های هواپیمایی در زمانی که این شرکت ها بخاطر ویروس کرونا مسافران خود را از دست دادند انتقاد کرد.

یاتا دولت های خاورمیانه را به کم کاری و بی اعتنایی در انجام اقدامات لازم برای حمایت از شرکت های هواپیمایی دارای بحران اقتصادی حاصل از اقدامات جلوگیری از ویروس کرونا متهم کرد.

این در حالی است که برخی کشورها از جمله آمریکا، سنگاپور و استرالیا، برای کمک به شرکت هایی که با کاهش تقاضا رو به رو هستند اقدام کردند اما کشورهای کمی در خاورمیانه از قصد خود برای کمک به شرکت های هواپیمایی در آستانه ورشکستگی خبر دادند.

به نظر کارشناسان، ابهام در آینده خروج از بحران کرونا و احتمال عدم بازگشت اقبال برای سفر به میزان گذشته حتی با پایان ویروس کرونا، امور را بخاطر سختی ایجاد طرح هایی برای آینده، پیچیده تر می کند.

انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی که 290 شرکت عضو دارد از شرکت های هواپیمایی در جهان دارد، در حال اجرای مذاکراتی با دولت های کشورهای خاورمیانه، دستگاه ها و صاحبان منافع در خصوص چگونگی بازگشت سفرهای هوایی با شروع اقداماتی کاهشی قرنطینه است.

اما «محمد البکری»، نائب رئیس یاتا در امور خاورمیانه گفت که انجمن از تلاش های کشورهای منطقه برای حمایت از شرکت های هواپیمایی راضی نیست.

وی افزود: «هیچ تصمیم راضی کننده ای از کشورهای خاورمیانه برای کمک به شرکت های هواپیمایی ندیدیم چرا که دولت های خاورمیانه، باید اولویت را به بخش هوایی بدهند و اقداماتی برای نجات شرکت های هواپیمایی و بخش هوانوردی مانند سایر کشورها اتخاذ کنند.»

انجمن حمل و نقل بین المللی هوایی پیش‌بینی کرد که شرکت‌های هواپیمایی خاورمیانه به علت بحران کرونا 24 میلیارد دلار متحمل خسارت شوند.

در پی شیوع کرونا، بسیاری از کشورهای جهان پروازهای خروجی و ورودی خود به دیگر کشورها را متوقف یا محدود کردند.

منبع
نبض

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا