سرخط خبرها

اعلام آمادگی آمریکا برای به رسمیت شناختن مناطق الحاق شده از کرانه باختری به اسرائیل

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، از آمادگی کشورش برای به رسمیت شناختن مناطق الحاق شده از کرانه باختری به اسرائیل خبر داد.

میدل ایست نیوز: ایالات متحده آمریکا، با درخواست مذاکره اسرائیل با فلسطینی ها، برای به رسمیت شناختن مناطق الحاق شده از کرانه باختری به اسرائیل اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرگزاری «فرانس پرس»، «مورگان اورتگاس»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در گفت وگو با روزنامه نگاران گفت: «همانطور که همیشه توضیح داده ایم، ما برای به رسمیت شناختن اقدامات اسرائیل برای گسترش حاکمیت خود و اجرای قانون اسرائیل در برخی از مناطق الحاق شده از کرانه باختری آماده ایم.»

وی افزود: «این اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن مناطق الحاق شده از کرانه باختری به اسرائیل در راستای موافقت دولت اسرائیل با مذاکره با فلسطینی ها بر اساس نقشه ترسیم شده توسط دونالد ترامپ (معامله قرن) انجام خواهد شد.»

پیش از این «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرده بود که تصمیم نهایی برای الحاق مناطقی از کرانه باختری به اسرائیل را دولت آتی اسرائیل اتخاذ خواهد کرد.

از طرفی محمود عباس ضمن انتقاد از اظهارات پمپئو، متعهد شد که در صورت دست‌اندازی رسمی اسرائیل به اراضی اسرائیل، دست بسته و بی تفاوت نخواهد ماند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، در اواخر ماه ژانویه سال جاری، معامله قرن یا طرح صلح خاورمیانه را اعلام کرد، طرحی که چراغ سبزی برای اسرائیل برای الحاق غور اردن که 30 درصد از کرانه باختری را تشکیل می دهد، محسوب می شود.

منبع
اسکای نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا