اقتصادیسرخط خبرها

عراق چهارمین کشور تولید کننده نفت در جهان است

مجله جهانی «TRADING ECONOMICS» در گزارشی تحت عنوان ده کشور اول تولید کننده نفت خام در سال 2019، عراق را چهارمین کشور تولید کننده نفت جهان عنوان کرد.

میدل ایست نیوز: مجله جهانی «TRADING ECONOMICS» که در زمینه مسائل اقتصادی و مالی منتشر می شود، در گزارشی عراق را چهارمین کشور تولید کننده نفت در جهان از لحاظ میزان تولید نفت خام اعلام کرد.

این مجله در گزارشی تحت عنوان ده کشور اول تولید کننده نفت خام در سال 2019، عراق را با میزان 4 میلیون و 580 هزار بشکه در روز چهارمین کشور تولید کننده نفت جهان عنوان کرد.

در این گزارش آمده است که امریکا با تولید روزانه 12 ملیون و 230 هزار بشکه نفت در جایگاه اول، روسیه با تولید روزانه 10 میلیون و 840 هزار بشکه نفت در جایگاه دوم و عربستان با تولید روزانه 9 میلیون و 810 هزار بشکه نفت در جایگاه سوم قرار دارد.

بر اساس گزارش منتشر شده در مجله اقتصادی TRADING ECONOMICS  کانادا، چین و امارات به ترتیب با تولید روزانه 4 میلیون و 350 هزار، 3 میلیون و 820 هزار و 3 میلیون و 60 هزار بشکه نفت در جایگاه های پنجم، ششم و هفتم قرار دارند.

برزیل با تولید روزانه 2 میلیون و 790 هزار بشکه در جایگاه هشتم و کویت با دو میلیون و 680 هزار بشکه در جایگاه نهم قرار دارد.

ایران با تولید 2 میلیون و 360 هزار بشکه در روز به عنوان دهمین کشور تولید کننده نفت در جهان از لحاظ میزان تولید نفت خام است.

منبع
السومریة نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا