اقتصادیسرخط خبرها

مذاکره ايران با عراق برای بازگشایی مرز مهران همچنان ادامه دارد

مدیرکل گمرک استان ایلام اعلام کرد که مذاکرات در سطح بالایی میان دو طرف ایرانی و عراقی برای بازگشایی و از سرگیری فعالیت تجاری در مرز مهران در جریان است.

میدل ایست نیوز: یک مسئول ایرانی امروز جمعه اعلام کرد که مذاکرات با عراق در خصوص بازگشایی مرز مهران و از سرگیری فعالیت های تجاری در آن ادامه دارد.

«روح الله غلامی»، مدیرکل گمرک استان ایلام در غرب ایران در گفت وگویی با خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی گفت: «مذاکرات در سطح بالایی میان دو طرف ایرانی و عراقی برای بازگشایی و از سرگیری فعالیت تجاری در مرز مهران در جریان است.»

وی اشاره کرد که بستن این مرز به مدت دو ماه به علت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا بود و در حال حاضر مسئولان ایران تدابیری برای از سرگیری فعالیت در این مرز اتخاذ کردند.

غلامی ضمن تاکید بر تلاش های مسئولان ایرانی و عراقی برای از سرگیری مجدد فعالیت این مرز، گفت: «بنا بر آخرین جلسه مشترک با مسئولان عراقی توافق بر بازگشایی به صورت 2 روز در هفته و برای صادرات محصولات کشاورزی و غذایی صورت گرفت و برای اجرایی شدن این توافق بنا بر اعلام مقامات مرزی عراق نیاز به دستور از مقامات دولت مرکزی عراق است.»

بر اساس توافقات اولیه صورت گرفته میان مقامات ایران و عراق، گذرگاه مرزی مهران به مدت دو روز در هفته و برای صادرات میوه، سبزیجات و مواد غذایی بازگشایی خواهد شد.

گفتنی است پیش از این دولت عراق گذرگاه مرزی مهران را پس از انتشار ویروس کرونا در ایران و در اقدامی پیشگیرانه برای حفظ سلامتی شهروندان خود بسته بود.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا