اجتماعیسرخط خبرها

عربستان زمان بازگشت به حالت عادی و بازگشایی مساجد را اعلام کرد

عربستان به صورت تدریجی و در دو مرحله زمانی بازگشت به حالت عادی و بازگشایی مساجد برای اقامه نماز جمعه و جماعت را تصویب کرد.

میدل ایست نیوز: عربستان امروز سه شنبه زمان بازگشت عربستان به حالت عادی و بازگشایی مساجد برای اقامه نماز جماعت را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، یک منبع مسئول در وزارت کشور عربستان، اعلام کرد بر اساس تصمیم های دستگاه های بهداشتی در خصوص اقدامات اتخاذ شده برای مقابله با ویروس کرونا و امکان تغییر زمان منع آمد و شد و بازگشت فعالیت ها به حالت عادی، اقدامات و تدابیر پیشگیرانه جدیدی به تصویب رسید.

عربستان به صورت تدریجی و در دو مرحله زمانی بازگشت به حالت عادی را تصویب کرد که در مرحله اول از پنجشنبه 28 مه تا شنبه 30 مه قرار است ساعت های مجاز برای آمد و شد در عربستان به جز مکه از ساعت 6 صبح تا 3 بعد از ظهر باشد.

اجازه آمد و شد با استفاده از خودروی شخصی میان شهرها و مناطق و بازگشایی مراکز خرده و عمده فروشی و پاساژها از دیگر تصمیم های عربستان در این دوره زمانی است.

همه فعالیت هایی که امکان رعایت فاصله اجتماعی از جمله آرایشگاه ها و باشگاه ها را ندارد همچنان بسته خواهند ماند.

اما در مرحله دوم که از روز یکشنبه 31 مه تا شنبه 20 ژوئن ادامه دارد، ساعت آمد و شد در عربستان به جز مکه از 6 صبح تا 8 شب خواهد بود و همه فعالیت هایی که در مرحله اول مجاز بوده ادامه خواهد داشت.

عربستان اعلام کرد مساجد همه شهرهای عربستان به جز مکه می توانند با پایبندی به اقدامات احتیاطی و تدابیر پیشگیرانه نماز جمعه و جماعت را اقامه کنند.

نماز جمعه و جماعت در مسجدالحرام نیز بر اساس اقدامات بهداشتی و احتیاطی فعلی ادامه خواهد داشت.

عربستان اعلام کرد از روز 21 ژوئن وضعیت کشور به حالت عادی باز می گردد اما همه باید به توصیه های بهداشتی و پیشگیرانه و فاصله اجتماعی پایبند باشند.

عربستان در خصوص برگزاری مناسک حج و عمره نیز اعلام کرد که تعلیق مناسک حج و عمره همچنان ادامه دارد و متعاقبا این موضوع با بررسی وضعیت بهداشتی بررسی خواهد شد.

وزارت بهداشت عربستان روز گذشته از 2235 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا خبر داد.

عربستان تاکنون 47795 مورد ابتلا به ویروس کرونا و 399 مورد فوتی بر اثر کرونا ثبت کرده است.

منبع
اسپوتنیک عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا