خبر اولسیاسی

مشاور نخست‌وزیر عراق: الکاظمی طبق سیاستِ دورسازی عراق از هر گونه درگیری حرکت می‌کند

مشاور نخست وزیر عراق اعلام کرد الکاظمی طبق سیاستی روشن و اقداماتی آشکار برای دورسازی عراق از هر گونه درگیری بین‌المللی و منطقه‌ای در حرکت است.

میدل ایست نیوز:«هشام داود»، مشاور نخست وزیر عراق اعلام کرد الکاظمی طبق سیاستی روشن و اقداماتی آشکار برای دورسازی عراق از هر گونه درگیری بین‌المللی و منطقه‌ای در حرکت است و صیانت از حاکمیت عراق از اولویت‌های این سیاست است.

به گزارش شبکه الفرات، مشاور الکاظمی تصریح کرد: تعامل با کشورهای منطقه و جهان اساسا مبتنی بر احترام به حاکمیت عراق است و نخست‌وزیر می‌خواهد طبقه سیاسی را مجاب کند که بدون دولتی میهن‌گرا و داشتن شهروند عراقی که به هویتش افتخار کند، نمی توان با کشورهای منطقه و جهان در موضعی برابر گفت‌وگو کرد.

هشام داود با بیان اینکه نخست وزیر سیاست روشنی در گفت‌وگو با کشورهای دیگر دارد، اظهار داشت:امیدواریم کشورهای منطقه و جهان کشور مهمی مانند عراق را در منطقه و سطح جهان از منظر اقتصادی و موقعیت ژئوپولوتیک و داشتن ملتی متنوع درک کنند، کشور نیرومندی که موفق به پشت سر نهادن شرایط اقتصادی دشوار و نیز پیروزی بر داعش شد لذا درک عراق و حمایت از آن برای بازگشت به ایفای نقش طبیعی‌‍ خود در منطقه و جامعه جهانی، گامی در راستای تقویت صلح به شمار می رود.

مشاور نخست وزیر عراق اظهار داشت: برای اینکه عراق به موقعیت مذکور برسد باید عنصری فعال در حل مشکلات باشد و نه اینکه منشایی برای بروز این مشکلات و پیچیده‌سازی وضعیت سیاسی و امنیتی در منطقه و جهان شود.

وی در پایان اظهار داشت: عراق از بحران‌ها و جنگ‌ها خسته شده است، زمان آن فرا رسیده است تا به مشکلات داخلی خود متمرکز شود، کشورهای جهان باید به اراده عراق به عنوان کشوری مستقل و دارای حاکمیت که در امور داخلی دیگران دخالت نمی کند، احترام بگذارند، دیگر کشورها نیز باید در امور داخلی عراق مداخله نکنند.

منبع
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا