سرخط خبرها

امریکا، پایگاه نظامی جدید در استان الانبار عراق تاسیس می کند

شورای استانداری الانبار عراق اعلام کرد امریکا در خصوص ساخت پایگاه نظامی جدید در غرب این استان،اطلاع رسانی به ما نکرده است.

میدل ایست نیوز: شورای استانداری الانبار عراق، امروز سه شنبه تاکید کرد که نیروهای امریکایی در خصوص ساخت پایگاه نظامی در شهر القائم واقع در غرب استان الانبار هیج اطلاع رسانی به ما نکرده اند. این شورا در عین حال گفت: شورای استانداری، صلاحیت لازم برای جلوگیری از ساخت پایگاه‌های نظامی توسط امریکا در صحرای این استان را ندارد.

«فرحان الدیلمی»، عضو شورای استانداری الانبار در گفت‌وگو با وبگاه خبری المعلومه، تصریح کرد: شورای استانداری، مخالف ساخت پایگاه های امریکایی جدید در این منطقه است و نیروهای امریکایی در خصوص ساخت پایگاه نظامی در منطقه الرمانه وابسته به شهر القائم که در منطقه غرب استان الانبار واقع شده، به طور رسمی به ما اطلاع رسانی نکرده اند و این اقدام امریکا با همه اصول دیپلماتیک در تضاد است.

وی افزود: شورای استانداری الانبار برای منع نیروهای امریکایی از جا به جایی در این استان و یا ساخت پایگاه نظامی صلاحیت لازم را ندارد زیرا این موضوع در حیطه اختیارات دولت فدرال است.

الدیلمی گفت: این پایگاه 10 کیلومتر با سوریه فاصله دارد و در منطقه الرمانه وابسته به شهر القائم واقع شده است. وی همچنین تصریح کرد که صحرای استان الانبار که در مقابل نوار مرزی سوریه قرار دارد، اخیرا شاهد تحرکات گسترده نیروهای امریکایی بوده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا