اقتصادیسرخط خبرها

رئیس بانک مرکزی عراق: با توافق نامه سازوکار مالی ایران-عراق در سطح بین‌المللی موافقت شده است

عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی ایران در سفر به عراق با نخست وزیر و رئیس بانک مرکزی عراق دیدار کرد.

میدل ایست نیوز: «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق در دیدار با «عبدالناصر همتی» رئیس بانک مرکزی ایران روابط اقتصادی دو کشور را بررسی کرد.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر نخست وزیر عراق که در کانال تلگرام رسمی آن منتشر شده در این دیدار همکاری های مشترک و راه های توسعه روابط دوجانبه در عرصه های مختلف به خصوص عرصه های اقتصادی و مالی بررسی شد.

پیش از این، صدا و سیمای ایران خبر داد که عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی ایران که به بغداد سفر کرده است پس از دیدار همتای عراقی خود گفت که ایران منابع مالی قابل توجهی در عراق دارد که توافق شد از این منابع برای خرید کالا‌های غیرتحریمی و اساسی استفاده کنیم.

همتی با اشاره به توافقنامه ساز و کار پرداخت مالی بین ایران و عراق گفت: بهره برداری از منابع ایرانی در عراق در چارچوب این توافقنامه صورت می‌گیرد.

رئیس بانک مرکزی عراق نیز با اشاره به اینکه بخش بیشتر منابع مالی ایران در عراق مربوط به صادرات گاز و برق است،گفت: با توافق جدید، از این پس از این منابع مالی برای صادرات کالا‌های ضروری به ایران استفاده‌ می‌شود.

علی العلاق درباره احتمال تاثیر دخالت‌های خارجی بر توافق جدید ایران و عراق گفت: با توافقنامه ساز و کار مالی در سطح بین المللی موافقت شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا