خبر اول

وزیر امور خارجه عراق: «مصطفی الکاظمی» ماه آینده به واشنگتن سفر می کند

وزیر خارجه عراق با اشاره بمباران نقاطی در خاک عراق توسط نیروهای ترکیه خواستار توقف این حملات ازجانب ترکیه شد و آن را خلاف معاهدات و قوانین بین المللی دانست.

میدل ایست نیوز: «فؤاد حسین»، وزیر امور خارجه عراق، در دیدار با «جنین هنیس پلاسخرت»، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور عراق، خبر داد که نخست وزیر عراق ماه آینده برای تکمیل روند گفت وگوهای راهبردی میان عراق و امریکا به واشنگتن سفر خواهد کرد.

براساس بیانیه رسمی وزارت خارجه عراق که سه شنبه شب (23 ژوئن) منتشر شده، حسین در این دیدار از نقش دفتر سازمان ملل در کمک به دولت عراق برای تحقق امنیت و ثبات و رفاه برای ملت عراق و کمک های انسانی به آوارگان تقدیر و تشکر کرد.

او در این دیدار بر اهمیت احترام کشورهای همسایه عراق به حاکمیت ارضی این کشور و تقویت اصول حسن همجواری و استفاده از کانال های دیپلماتیک برای مبارزه با چالش ها و حل بحران ها تأکید کرد و گفت که هرگونه حمله به خاک عراق محکوم است.

وزیر خارجه عراق با اشاره بمباران نقاطی در خاک عراق توسط نیروهای ترکیه خواستار توقف این حملات ازجانب ترکیه شد و آن را خلاف معاهدات و قوانین بین المللی دانست.

او افزود که دولت عراق در پی برقراری سیاستی متعادل در برقراری روابط با همه کشورها به خصوص کشورهای همسایه است و خبر داد که اولین سفرهای خارجی وی به تهران و ریاض خواهد بود.

در این دیدار همچنین گفت وگوهای راهبردی انجام شده میان عراق و ایالات متحده و اهمیت آن در تقویت روابط دوجانبه و بازتاب آن بر امنیت و ثبات منطقه بررسی شد و وزیر خارجه عراق خبر داد که نخست وزیر این کشور در ماه آینده میلادی برای تکمیل این گفت وگوها به واشنگتن سفر خواهد کرد.

موضوع فلسطین و تأکید بر موضع ثابت عراق در تحقق صلح و امنیت در فلسطین و پایان اشغالگری اسرائیل و حق ملت فلسطین در برپایی کشور مستقل خویش از دیگر موضوعات مورد بحث در این دیدار بود.

منبع
وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا