اقتصادیسرخط خبرها

هشدار سازمان ملل متحد نسبت به «بحران غذایی بی سابقه» در سوریه

9.3 میلیون شهروند سوریه ای گرفتار فقدان امنیت غذایی هستند که 1.4 میلیون نفر آنها در 6 ماه گذشته اضافه شده اند.

میدل ایست نیوز: برنامه جهانی غذا تابع سازمان ملل متحد همزمان با «صعود قیمت مواد غذایی به سطحی که در اوج درگیری های سوریه هم سابقه نداشت» نسبت به «بحران غذایی بی سابقه» در سوریه هشدار داد.

در بیانیه این سازمان آمده که 9.3 میلیون شهروند سوریه ای گرفتار فقدان امنیت غذایی هستند که 1.4 میلیون نفر آنها در 6 ماه گذشته اضافه شده اند.

این بیانیه برخی عوامل پیدایش این وضعیت را رکود اقتصادی و فروپاشی اقتصادی لبنان و پیامدهای شیوع ویروس کرونا و محدودیت های ناشی از آن دانسته که باعث شده قیمت برخی مواد غذایی بیش از 200 درصد افزایش پیدا کند.

این برنامه افزود که  قیمت برخی مواد غذایی نسبت به دوران پیش از ناآرامی ها در سوریه 20 برابر شده است و سبد کالایی که قبل از آغاز درگیری ها در سوریه 4 هزار لیره قیمت داشت اکنون 76 هزار لیره است.

در بیانیه این سازمان آمده که این وضعیت خانوارهای سوریه ای را وادار کرده که برای زنده ماندن روش های سختی ازجمله کاهش وعده های غذایی را پیش بگیرند.

این بیانیه همچنین افزوده که برای امکان تأمین کمک های خود به 4.8 میلیون خانوار سوریه تا پایان سال به 200 میلیون دلار نیاز فوری دارد که اگر تا ماه اوت تأمین نشود مجبور به کاهش شدید کمک های خود خواهد شد.

منبع
CNN

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا