سرخط خبرها

درخواست استاندار واسط از «مصطفی الکاظمی» برای ارسال هنگی از ارتش به گذرگاه زرباطیه-مهران

استاندار واسط از «مصطفی الکاظمی» خواست تا هنگی از ارتش را برای کنترل و حفاظت از گذرگاه مرزی زرباطیه روانه کند.

میدل ایست نیوز: «محمد جمیل المیاحی»، استاندار واسط از «مصطفی الکاظمی»، فرمانده کل نیروهای مسلح عراقی خواست تا هنگی از ارتش را برای کنترل و حفاظت از گذرگاه مرزی زرباطیه-مهران روانه کند.

المیاحی در بیانیه‌ای تاکید کرد که درخواست‌های پیشین برای گسیل هنگی ویژه از ارتش برای حفاظت از گذرگاه زرباطیه به دلیل شرایط امنیتی و عدم ثبات کشور و به ویژه استان واسط به تعویق افتاد.

استاندار واسط افزود: نظر به اهمیت بسیار کنترل گذرگاه‌های مرزی به خصوص گذرگاه زرباطیه که از مهم‌ترین گذرگاه‌های مرزی برای مبادلات تجاری و نقل و انتقال مسافران به شمار می‌رود، همزمان با بازگشایی محدود این گذرگاه و جلوگیری از وقوع هر گونه ناامنی و قانون‌شکنی به ویژه آنکه زرباطیه در گذشته شاهد موارد قانون‌شکنی بوده است، خواستار ارسال هنگی از ارتش به این منطقه شدیم.

وی ادامه داد: موقعیت راهبردی این گذرگاه مستلزم رفع برخی مشکلات موجود در آن به ویژه پس از مدت زمان طولانی از بسته بودن آن و توقف درآمدهای استانی است که به ما در تکمیل پروژه‌ها و زیرساخت‌ها یاری می‌رساند و موجب اشتغال‌زایی برای شهروندان می شود.

المیاحی در پایان اظهار داشت: وجود نیروهای قابل توجه ارتش در گذرگاه زرباطیه و اطراف آن، عامل اطمینان‌بخشی برای مدیریت این گذرگاه و کارمندان آن از منظر انجام مسئولیت‌هایشان بدون وجود فشار طرف‌های مختلف به شمار می رود.

خبرگزاری رسمی عراق پیشتر خبر داد که نیروهای واکنش فوری عراق کنترل گذرگاه مرزی منذریه ـ خسروی میان عراق و ایران را به دست گرفته اند.

این خبرگزاری با انتشار خبری کوتاه تأکید کرد که کنترل گذرگاه مرزی منذریه به دست نیروهای واکنش فوری عراق افتاده است.

«مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، اخیرا طی اظهاراتی تأکید کرد که میلیاردها دلار از درآمدهای کشور به علت عدم سلطه دولت بر گذرگاه های مرزی آبی و زمینی هدر می رود چون گروه هایی قانون شکن می خواهند این درآمدها را به دست داشته باشند.

او گفت که طرحی برای سلطه بر همه گذرگاه های مرزی زمینی و آبی تنظیم شده که درآمدهای دولت از گذرگاه ها را افزایش خواهد داد.

چند مقام عراقی نیز تأکید کرده اند که الکاظمی دستور تشکیل کمیته ای مشترک از وزارتخانه های دفاع و کشور و دارایی و دستگاه اطلاعات را داده تا کنترل کامل گذرگاه های مرزی را به دست گیرند و پرونده قاچاق گسترده و هدررفت اموال در این عرصه بسته شود و افزوده اند که این کمیته به زودی فعالیت خود را آغاز می کند.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا