سرخط خبرها

بغداد: حضور ارتش ترکیه در شمال عراق تجاوز به حاکمیت ماست

کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، حضور نیروهای نظامی ترکیه در شمال عراق را "تجاوز" به حاکمیت ملی این کشور توصیف کرد.

میدل ایست نیوز: کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، امروز یکشنبه حضور نیروهای نظامی ترکیه در شمال این کشور را “تجاوز” به حاکمیت عراق توصیف کرد و خواستار اخراج فوری نیروهای خارجی از کشور به شکل فوری و کامل شد.

«الکریم المحمدوای»،عضو کمیسیون امنیت پارلمان عراق در گفت‌وگو با وبگاه خبری المعلومه، با بیان اینکه حمله نیروهای نظامی ترکیه به شمال عراق بدون اطلاع دولت فدرال این کشور صورت گرفته است، افزود: حملات هوایی ترکیه در مناطق مرزی این کشور با عراق، اقدامی خصمانه محسوب می شود که نباید در قبال آن سکوت پیشه کرد.

وی افزود: ترکیه باید به حاکمیت عراق احترام بگذارد و بدون اطلاع دولت مرکزی این کشور به بهانه حضور حزب کارگران کردستان ترکیه(پ ک ک) در شمال عراق، نباید دست به حملات هوایی بزند.

این نماینده پارلمان عراق از دولت فدرال این کشور خواست در قبال حضور نظامیان ترکیه و امریکا در خاک عراق و اخراج فوری آنها، اقدامات قانونی و بین المللی لازم را اتخاذ کند.

«کاوه شیخموس»، سخنگوی پ ک ک دیروز شنبه، حملات هوایی ترکیه به منطقه مرزی عراق و شهر سنجار را در راستای تلاش های این کشور برای گسترش نفوذ خود در عراق توضیف کرد و در عین حال عنوان داشت که بمباران هوایی ترکیه نه عناصر این حزب، بلکه خانواده های ایزدی را هدف گرفت.

وزارت امور خارجه ترکیه امروز یکشنبه در واکنش به احضار«فاتح یلدز»، سفیر این کشور در عراق، اعلام کرد که ترکیه به عملیات نظامی خود علیه پ ک ک در شمال عراق ادامه خواهد داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا