اقتصادیخبر اول

وزارت برق عراق: یک شرکت ایتالیایی مأمور بررسی صرفه اقتصادی اتصال شبکه برق عراق به عربستان شده است

وزارت برق عراق اعلام کرد که 80 درصد از تعهدات خود در پروژه اتصال شبکه برق عراق به خلیج را انجام داده است.

میدل ایست نیوز: وزارت برق عراق اعلام کرد که 80 درصد از تعهدات خود در پروژه اتصال شبکه برق عراق به خلیج را انجام داده و خبر داد که یک شرکت ایتالیایی مأمور بررسی فایده اقتصادی و فنی اتصال شبکه برق عراق به عربستان شده است.

«احمد العبادی»، سخنگوی وزارت برق عراق، روز یکشنبه (26 ژوئیه) در کنفرانسی مطبوعاتی گفت که پروژه اتصال برق عراق به خلیج تعهداتی را برای هردو طرف تعیین کرد به خصوص که این شبکه 300 کیلومتر است که 80 کیلومتر آن داخل عراق و بقیه در خاک کویت است و افزود که 80 درصد تعهدات عراق در این پروژه که شامل کشیدن دو خط برق و ایجاد یک نیروگاه فرعی است انجام یافته است.

او گفت که کشیدن خط اول «فاو ـ ابوفلوس» به پایان رسیده و نیروگاه فرعی فاو با ظرفیت 400 کیلوولت ساخته شده و 60 درصد از خط دوم ـ«فاو ـ ابوفلوس» به اتمام رسیده است.

به گفته العبادی، طرف خلیجی به علت مشکلات ناشی از شیوع کرونا و مسائل اقتصادی عمل به تعهدات خود را متوقف کرده و گرنه قرار بود در اکتبر سال جاری میلادی 500 مگاوات به عنوان مرحله اول اتصال شبکه برق عراق به خلیج به برق بصره افزوده شود.

او گفت که اگر کار روی این پروژه از الان شروع شود به بهره برداری رسیدن آن 12 – 14 ماه زمان می برد و افزود که اصلی ترین هدف این پروژه تبدیل عراق به گذرگاه صادرات انرژی است که باعث پایداری شبکه برق عراق و درآمدهای فراوان برای کشور می شود.

این مقام تأکید کرد که اتصال شبکه برق عراق و عربستان در مرحله بررسی فنی و برنامه ریزی است و یک شرکت ایتالیایی مأمور بررسی فایده اقتصادی و فنی این پروژه شده است.

منبع
ناس نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا