خبر اولسرخط خبرها

جزئیات جدید از انفجارهای اردوگاه نظامی الصقر/نمایندگان الفتح: انفجارها کار پهپادهای امریکایی و اسرائیلی است

وزارت کشور عراق جزئیات جدیدی درباره انفجارهای روی داده در اردوگاه نظامی الصقر واقع در جنوب بغداد اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت کشور عراق جزئیات جدیدی درباره انفجارهای روی داده در اردوگاه نظامی الصقر واقع در جنوب بغداد اعلام کرد.

سرلشکر سعد معن، مدیر رسانه‌‌ای وزارت کشور در فایلی صوتی تصریح کرد: 20 خودروی تخصصی متعلق به سازمان دفاع مدنی به سمت اردوگاه الصقر اعزام شد و بیش از 70درصد آتش‌سوزی ناشی از انفجارها تحت کنترل درآمد.

وی افزود: آتش‌سوزی در 3 کانکس متحرک متعلق به مهمات قدیمی همزمان با گرمایی هوا روی داد، این تشخیص اولیه انفجارهای اردوگاه الصقر است.

معن اظهار داشت: عثمان الغانمی، وزیر کشور دستور تشکیل کمیته حقیقت‌یاب را برای روشن شدن ابعاد این انفجارها صادر کرده است.

در همین رابطه، سرلشکر کاظم بوهان، مدیر اداره دفاع مدنی اعلام کرد انفجارهای روی داده در اردوگاه الصقر تنها خسارت‌های مادی به دنبال داشته است.

در این میان، برخی نمایندگان ائتلاف الفتح هواپیماهای امریکایی را به دست داشتن در انفجارهای اردوگاه الصقر متهم کردند.

«حسن سالم»، عضو ائتلاف پارلمانی الفتح در بیانیه‌ای اعلام کرد: «رخدادهای امروز، نقض حاکمیت عراق از سوی امریکاست، دولت ملزم به اجرای تصمیم پارلمان در اخراج نظامیان خارجی و واکنش سریع به نقض‌های امریکاست.»

«فالح الخزعلی»، نماینده پارلمان و عضو ائتلاف الفتح هم تصریح کرد: انفجارهای داخل اردوگاه الصقر به وسیله پهپادهای امریکایی اسرائیلی رخ داده است و ما مستندات لازم را در اختیار داریم که نشان می دهد انفجارهای سابق در اردوگاه‌های حشد بوسیله پهپادها انجام گرفته است.

مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق پیشتر اعلام کرده بود که در پی وقوع انفجار در اردوگاه نظامی الصقر و بعد از رسیدن به مکان حادثه، مشخص شد که انفجار در زاغه مهمات متعلق به پلیس فدرال به دلیل گرمای هوا و وضعیت نامناسب انبارسازی مهمات بوده است و تلاش‌های مهندسی و فعالیت‌های آتش‌نشانی همچنان در مکان حادثه ادامه دارد، جزئیات بیشتر متعاقبا اعلام خواهد شد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا