خبر اولسیاسی

«رامی مخلوف» از تاسیس شرکت های صوری برای دور زدن تحریم های غرب علیه سوریه خبر داد

رامی مخلوف با انتقاد از دولت سوریه در خصوص تحقیقاتی که در شرکت های سرمایه گذاری وی انجام می گیرد از تاسیس شرکت های صوری در خارج برای دور زدن تحریم های سوریه خبر داد.

میدل ایست نیوز: «رامی مخلوف»، تاجر سوری روز گذشته فاش کرد که شرکت هایی صوری برای کمک به «بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه برای دور زدن تحریم های غرب تاسیس کرده است.

وی ضمن فاش کردن این موضوع از تحقیقات سوریه در زمینه شرکت های سرمایه گذاری خود انتقاد کرد.

مخلوف که قوی ترین و ثروتمند ترین تاجر سوریه است گفت: «نیروهای امنیتی سوریه در حال حاضر شرکت هلدینگ الشام را که یک مجموعه سرمایه گذاری بزرگ است هدف قرار می دهند و با مصادره آن فشارهای مالی بسیاری بر آن تحمیل کرده اند.»

مخلوف با انتشار پستی در فیس بوک نوشت: «داستان اختلاس ما از مبالغ قرارداد ها و حواله به حساب شخصی در خارج از کشور را ساختند، ظلم و افترا به مردم بس است، قراردادها را خوب بخوانید.»

وی افزود شرکت های صوری که در خارج از کشور به نفع رئیس جمهوری سوریه تاسیس کرده است برای این بود که تحریم های اعمال شده بر شرکت هلدینگ الشام را دور بزنند.

رامی مخلوف در 15 سال گذشته با استفاده از 70 سرمایه گذار شرکت هلدینگ الشام را تاسیس کرد که اکنون بزرگ ترین شرکت سرمایه دار سوریه است.

امریکا در ماه گذشته تحریم های جدیدی موسوم به قانون قیصر بر سوریه و افراد حامی بشار اسد اعمال کرده که شرکت ها و دارایی های رامی مخلوف نیز جزئی از آن هاست.

اختلافات مخلوف و اسد اولین بار در تاریخ 30 آوریل و هنگامی که مخلوف از مالیات های اعمال شده بر «سیریتل» بزرگترین شرکت خدمات تلفن همراه در سوریه انتقاد کرد آشکار شد.

مخلوف بازداشت غیر انسانی برخی از کارمندان این شرکت را که توسط نیروهای امنیتی سوریه انجام شده بود محکوم کرد و گفت از ثروت خود تحت تاثیر تهدید ها عقب نشینی نخواهد کرد.

امریکا به اتهام فساد رامی مخلوف و نزدیکان وی را تحریم کرده است همانگونه که اتحادیه اروپا نیز به اتهام تامین مالی اسد از زمان آغاز درگیری در سوریه بر وی تحریم هایی اعمال کرده است.

منبع
رویترز عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا