اقتصادیخبر اول

نشست قریب الوقوع عراق و ایران برای حل پرونده آب های مشترک

وزارت منابع آبی عراق اعلام کرد به زودی نشستی میان وزیر منابع آبی عراق و وزیر نیروی ایران برای حل پرونده آب های مشترک میان دو کشور برگزار خواهد شد.

میدل ایست نیوز: وزارت منابع آبی عراق امروز سه شنبه تاکید کرد نشست به زودی «مهدی رشید الحمدانی»، وزیر منابع آبی عراق با وزیر نیروی ایران برای حل پرونده آب های مشترک میان دو کشور دیدار خواهد کرد.

«عونی ذیاب»، سخنگوی وزارت منابع آبی عراق گفت: «نشستی در بالاترین سطح سیاسی میان وزیر منابع آبی عراق و وزیر نیروی ایران پس از دیدارهای کمیته های فنی مشترک دو کشور برای ایجاد راه حلی ریشه ای برای پرونده آب های مشترک که به نفع دو کشور باشد تشکیل خواهد شد.»

سخنگوی وزارت منابع آبی عراق افزود: «دیدار وزیر منابع آبی عراق با ایرج مسجدی سفیر ایران در بغداد مثبت بود و سفیر ایران وعده داد پرونده آب های مشترک را به جریان اندازد.»

وی گفت سفیر ایران در بغداد از الحمدانی خواست نشست هایی فوری با همتای ایرانی خود و متخصصان در زمینه آب برای حل پرونده آب های مشترک تشکیل دهد.

گفتنی است وزیر منابع آبی عراق روز گذشته در دفتر خود از سفیر ایران در بغداد و هیئت همراه وی استقبال کرد.

الحمدانی در دیدار با سفیر ایران مشکلات آب های مشترک را که مهم ترین آن آلودگی «شط العرب» در نتیجه قطع آب رود کارون از آغاز ماه ژوئن تا پایان اکتبر است را مطرح کرد و از طرف ایرانی خواست حجم آب ورودی به شط العرب در این دوره را افزایش دهد.

دو طرف همچنین مشکلات رودها و دره های مشترک و کمبود منابع آبی رودهایی که دو سد «دوکان» و «دربندیخان» را تغذیه می کنند، بررسی و بر لزوم همکاری دوجانبه، برگزاری نشست ها و به جریان انداختن کمیته های مشترک تشکیل شده تاکید کردند.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا