سرخط خبرهاسیاسی

جلسه وزیر کشور عراق با مقامات امنیتی: حمل سلاح توسط نیروهای امنیتی در تظاهرات ممنوع است

حاضران بر ضرورت خودداری از استفاده از سلاح در برخورد با معترضان و نیز جلوگیری از بسته شدن خیابان های عمومی توسط معترضان تأکید کردند.

ميدل ایست نیوز: «عثمان الغانمی»، وزیر کشور عراق، در نشستی در ستاد عملیات بغداد با حضور جانشین فرمانده ستاد مشترک و معاون امنیتی وزارت کشور و فرماندهان ستاد عملیات و پلیس بغداد وضعیت امنیتی کشور را بررسی کرد.

در این جلسه که با حضور شماری از فرماندهان تشکیلات امنیتی عراق برگزار شد ضمن بررسی اوضاع امنیتی کشور بر ضرورت حفاظت از تظاهرات کنندگان و تأمین فضای مناسب برای فعالیت آنها و تلاش برای حفظ حالت مسالمت آمیز تظاهرات و جلوگیری از حمله به اموال عمومی و خصوصی و اجرای اقداماتی که با تظاهرات دارای مطالبات مشروع فاصله دارد تأکید شد.

حاضران بر ضرورت خودداری از استفاده از سلاح در برخورد با معترضان و نیز جلوگیری از بسته شدن خیابان های عمومی توسط معترضان تأکید کردند به این علت که استفاده از راه حق عمومی است و اینکه بستن راه ها موجب سلب حقوق دیگر و از میان رفتن فرصت رسیدگی به مطالبات مشروع می شود.

در این جلسه همچنین تأکید شد که نیروهای امنیتی ای که مسئول تأمین امنیت تظاهرات هستند باید دوره های لازم برای حفظ حقوق انسانی و احترام به کرامت انسانی را ببینند و پیگیری های لازم در این باره انجام شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا