سرخط خبرها

ائتلاف وطنیه نامزد جایگزین «فیصل الجربا» را برای تصدی وزارت دفاع اعلام کرد

ائتلاف وطنیه به رهبری «ایاد علاوی» در پی عدم موفقیت «فیصل الجربا» در کسب رای اعتماد نمایندگان پارلمان، شخصیت جدیدی را برای این به عهده گرفتن این پست نامرد کرد.

میدل ایست نیوز: ائتلاف وطنیه عراق به رهبری «ایاد علاوی» امروز سه شنبه پس از آنکه «فیصل الجربا»، نامزد سابق این ائتلاف نتوانست رای اعتماد پارلمان را به دست بیاورد، نامزد جدید خود برای تصدی وزارت دفاع مشخص کرد.

«انتصار الجبوری»، از رهبران ائتلاف وطنیه در گفت‌وگو با وبگاه خبری بغداد الیوم، تصریح کرد که توافقی میان نمایندگان اهل سنت ائتلاف اصلاح و سازندگی وجود دارد که در صورت عدم موفقیت الجربا در کسب رای اعتماد پارلمان، «سلیم الجبوری»، نامزد جایگزین وی خواهد شد.

انتصار جبوری با بیان اینکه نامزد جدید این ائتلاف رسما به اطلاع نخست وزیر و دیگر گروه های سیاسی رسانده شده است، افزود: سلیم الجبوری مورد حمایت و پذیرش اکثریت گروه های سیاسی قرار دارد و شانس زیادی برای رسیدن به وزارت دفاع دارد.

این رهبر ائتلاف وطنیه گفت: هیچ نگرانی در خصوص متعلق بودن وزارت دفاع به ائتلاف اصلاح وجود ندراد چرا که توافق سیاسی وزرات دفاع را سهمیه ائتلاف اصلاح و وزرات کشور را سهمیه ائتلاف عنوان کرده است.

پارلمان عراق به دلیل اختلاف گروه های سیاسی هنوز نتواسته است تکلیف سه وزارتخانه دادگستری، دفاع و کشور را مشخص کند و تعیین تکلیف سه وزراتخانه مذکور به جلسه آتی پارلمان یعنی هشتم سال میلادی جدید موکول شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا