سرخط خبرهاسیاسی

رایزنی دبیرکل شورای وزیران عراق با سفیر اردن در بغداد درباره نتایج نشست سه جانبه عراق، اردن و مصر

دبیر کل شورای وزیران عراق و سفیر اردن در بغداد به بررسی تشکیل شورای هماهنگی عراق، اردن و مصر و 6 کمیته فرعی برای فعالسازی توافقات صورت گرفته پرداختند.

میدل ایست نیوز: «حمید نعیم الغزی»، دبیر کل شورای وزیران عراق روز گذشته با «منتصر الزعبی»، سفیر اردن در بغداد دیدار و درباره سازوکار هایی که عراق اتخاذ کرده و نتایج نشست سه جانبه عراق، اردن و مصر که اخیرا در امان برگزار شد گفت وگو کرد.

دبیرخانه شورای وزیران عراق در بیانیه ای گفت: «دو طرف در این نشست به بررسی تشکیل شورای هماهنگی عراق، اردن و مصر و 6 کمیته فرعی برای فعالسازی توافقات صورت گرفته در گذشته بین سه کشور و سازوکار فعالسازی آن و توافقات و تفاهم نامه هایی که در آینده انجام خواهد شد، پرداختند.»

دبیرکل شورای وزیران عراق تاکید کرد که شورای هماهنگی بین عراق، اردن و مصر به زودی به اردن و مصر خواهد رفت تا نتایج نشست سه جانبه بین رهبران سه کشور و ترسیم برنامه های آینده مرتبط با منافع مشترک و فعالسازی توافق نامه های تجاری، صنعتی و سرمایه گذاری را آغاز کند.

از طرفی دیگر سفیر اردن در بغداد نیز گام هایی که دولت عراق با وجود چالش ها برای مردمش اتخاذ کرده و خواهد کرد را تحسین نمود.

وی با اشاره به تشکیل کمیته ای ویژه در اردن برای پیگیری فعالسازی نتایج نشست سه جانبه و ارتباط آن با عراق و مصر تاکید کرد که در هفته آینده نشست سه جانبه عراق، اردن و مصر به صورت ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد.

پیش از این نشست سران عراق، اردن و مصر با حضور ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، مصطفی الکاظمی، نخست وزیری عراق و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر در 25 اوت 2020 در امان برگزار شد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا