سرخط خبرها

ائتلاف بنا: معامله با سه منصب «فالح الفیاض» برای انتصابش به وزارت کشور بعید نیست!

ائتلاف بنا اعلام کرد که عطای مناصب الفیاض به ائتلاف اصلاح با هدف رای دادن به وی به عنوان وزیر کشور، موضوعی است که می تواند مطرح شود و دور از ذهن نیست.

میدل ایست نیوز: فراکسیون بنا امروز چهارشنبه به پیشنهادی که گفته می شود از سوی این ائتلاف به فراکسیون اصلاح و سازندگی ارائه شده است، واکنش نشان داد، بر طبق این پیشنهاد، فیاض با دادن سه منصب خود به فراکسیون اصلاح رای اعتماد لازم برای تصدی وزارت کشور را به دست می آورد.

«حنین قدو»، نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف بنا در گفت‌وگو با وبگاه خبری بغداد الیوم، تصریح کرد: « ما نیز چنین پیشنهادی را شنیدیم اما این سخنان تاکنون تنها خبرهایی که رسانه ها منتشر ساخته اند و به شکل قطعی چنین پیشنهادی به دست ما نرسیده است.»

قدو افزود: اعطای مناصب فیاض به ائتلاف اصلاح با هدف رای دادن به وی به عنوان وزیر کشور، موضوعی است که می تواند مطرح شود و دور از ذهن نیست. و باید راهکاری پیدا کرد که همه گروه های سیاسی را خرسند سازد.

وزارت کشور به عنوان یکی از وزارتخانه های امنیتی و حائز اهمیت در کابینه عراق، محل اختلاف گروه های سیاسی عراقی است و تاکنون نمایندگان ائتلاف اصلاح و سازندگی در اعتراض به معرفی فالح فیاض به نامزدی وزارت کشور، چهار بار متوالی صحن پارلمان را ترک کرده اند و با این اقدام خود، جلسه پارلمان را از حد نصاب لازم انداخته اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا