اقتصادیخبر اولسرخط خبرها

وجود 6250 پروژه معوقه در عراق و راهکارهای دولت برای تکمیل آن

وزارت برنامه‌ریزی عراق با اعلام اینکه 6250 پروژه معوقه به دلیل عدم تامین بودجه وجود دارد، راهکارهایی را برای حل این وضعیت عنوان کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت برنامه‌ریزی عراق با اعلام اینکه 6250 پروژه معوقه به دلیل عدم تامین بودجه وجود دارد، راهکارهایی را برای حل این وضعیت عنوان کرد.

«عبدالزهره الهنداوی»، سخنگوی وزارت برنامه‌ریزی عراق در گفت‌وگوی مطبوعاتی تصریح کرد: 6250 پروژه معوقه در حوزه‌های مختلف از جمله بهداشت، آموزش و پرورش، مسکن، حمل و نقل، فاضلاب، آب، برق و بخش‌های عمرانی وجود دارد و این پروژه‌ها به دلیل مشکلات مالی و عدم تخصیص منابع مالی برای تکمیل آن متوقف نشده است.

وی افزود: پروژه‌های مذکور اهمیت بزرگی بر بخش خدماتی و اقتصادی دارند و گام نخستی که وزارت برنامه‌ریزی در این باره برداشته است، تضمین اختصاص مبالغی از قانون استقراض برای این پروژه‌هاست.

الهنداوی در ادامه گفت: «گام دوم تمرکز بر پروژه‌های است که 50 تا 60 درصد پیشرفت داشته اند به خصوص پروژه‌هایی که مربوط به به بخش خدماتی است.»

سخنگوی وزارت برنامه‌ریزی عراق اظهار داشت: گام‌ سوم مشارکت‌دهی بخش خصوصی به عنوان شریک در تکمیل پروژه‌های معوقه است چرا که عدم تکمیل آن منجر به تخریب این پروژه‌ها می‌شود و از جمله آن می توان به پروژه‌های ساخت مدارس و بیمارستان اشاره کرد.

وی در پایان اظهار داشت: کمیته‌ای به ریاست خالد البتال وزیر برنامه‌ریزی برای تعیین‌تکیلف مشکلات مربوط به پروژه‌های بهداشتی تشکیل شده است چرا که اکنون بیش از 50 بیمارستان در حال ساخت وجود دارد که 24 مورد آن تعیین تکلیف شده است و این کمیته برای بررسی دیگر پروژه‌های بهداشتی باقی مانده در حال فعالیت است.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا