اجتماعیخبر اول

همه اردوگاه‌های آوارگان در عراق، اوایل سال 2021 تعطیل می شود

وزارت مهاجرت و امور مهاجران عراق گفت که اوایل سال 2021 همه اردوگاه های آوارگان به جز اردوگاه های اقلیم کردستان را به علت بازگشت آوارگان به مناطقشان تعطیل می کند.

میدل ایست نیوز: وزارت مهاجرت و امور مهاجران عراق اعلام کرد که این کشور اوایل سال آینده (2021) همه اردوگاه های خود به استثنای اردوگاه های اقلیم کردستان را خواهد بست.

«ایوان فائق جابرو»، وزیر مهاجرت و امور مهاجران عراق در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: وزارت طرحی ملی برای بستن همه اردوگاه ها در اوایل سال 2021 دارد و عراق در سال آینده شاهد بسته شدن همه اردوگاه ها به جز در اقلیم کردستان و بازگشت نزدیک به یک و نیم میلیون آواره به مناطقشان است.

وی اشاره کرد که هماهنگی لازم با سازمان بین المللی مهاجرت برای حمایت از گروه هایی که این وزارت منازل ویران شده آنها را در مناطق آزاد شده از دست داعش بازسازی کرده علاوه بر کمک به خانواده هایی که هیچ سرپناهی ندارند، صورت گرفته است.

جابرو در ادامه افزود: وزارت مهاجرت عراق در پایان ماه جاری به دلیل بازگشت داوطلبانه اهالی آواره شده نینوا به مناطقشان، اردوگاه های کرکوک، صلاح الدین و یکی از اردوگاه های الانبار و اردوگاه عامریه در الفلوجه را خواهد بست.

آمارهای غیررسمی نشان می دهد که تعداد آوارگان در سراسر عراق بیش از پنج و نیم میلیون عراقی است ، علاوه بر این حدود یک میلیون نفر که طی سالهای پس از اشغال سازمان تروریستی داعش به استان های این کشور در سال 2014 به کشورهای همسایه و اروپا مهاجرت کرده اند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا