اجتماعیسرخط خبرها

بازگشت آوارگان سوری به شهر «مورک» پس از خروج نیروهای ترکیه ای

اهالی شهر مورک سوریه پس از خروج نیروهای ترکیه ای از سایت مراقبتی خود در منطقه به منازلشان بازگشتند.

میدل ایست نیوز: اهالی شهر «مورک» در سوریه پس از آنکه نیروهای ترکیه ای، از سایت مراقبتی خود در منطقه خارج شدند، شروع به بازگشت به منازل و اراضی کشاورزی خود کردند.

نیروهای ترکیه از طریق سایت مراقبتی خود، شهر و اطراف آن را تحت کنترل داشتند و حتی بعد از اخراج نیروهای مسلح سوری از شهر در تابستان گذشته، خروج از این سایت مراقبتی را در آن زمان را نپذیرفتند.

«میس مصطفی»، یکی از ساکنان شهر مورک در این باره گفت: برای مدت طولانی و به علت وجود سایت مراقبتی ترکیه تمایل به بازگشت به شهر نداشتم چرا که با حضور این نیروهای ترکیه، احساس امنیت نمی کنم و می ترسیدم که هرگز به شهر خود بازنگردم اما خدا را شکر دولت سوریه این امر را ممکن ساخت و نیروهای ترکیه شهر را ترک کردند.

اولین دسته از اتوبوس های حامل 350 خانواده‌ سوری که طی درگیری ها مجبور به ترک دیار خود شده بودند به شهر مورک وارد شدند و مقامات نیز در حال تلاش برای بازسازی زیرساخت های شهر و تامین خدمات اجتماعی هستند.

از طرفی دیگر «محمد طارق کریشاتی»، استاندار حماه گفت که دولت سوریه به اهالی این شهر برای بازسازی منازلشان و بازگشایی مدارس و بیمارستان ها کمک خواهد کرد.

گفتنی است پیش از این نیروهای ترکیه در ابتدای ماه جاری، سایت مراقبتی که سال ها قبل در شهر مورک ایجاد کرده بودند ترک کردند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا