اجتماعیسرخط خبرها

عراق و مصر بر سر گسترش همکاری های آموزشی-علمی به توافق رسیدند

وزرای آموزش عالی مصر و عراق بر سر افزایش همکاری های آموزشی-علمی و پژوهشی به توافق رسیدند.

میدل ایست نیوز: «نبیل کاظم عبدالصاحب»، وزیر آموزش عالی عراق، و «خالد عبدالغفار»، همتای مصری خود بر سر افزایش بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان عراقی و به رسمیت شناختن متقابل مدارک دانشگاهی و دانشگاه های دو کشور به توافق رسیدند.

این توافق در نشست مشترک میان طرفین از طریق ویدئو کنفرانس و با مشارکت «حازم طاهر باقر»، مدیر اداره هیئت ها و روابط فرهنگی وزارت آموزش عالی عراق صورت گرفت.

دو طرف در این نشست بر سر اهمیت توسعه همکاری های علمی، دانشگاهی و فرهنگی بین دو کشور رایزنی کرده و درباره سازوکار توافق و هماهنگی برای افزایش دانشگاه های دولتی مصر که در فهرست دانشگاه های خصوصی به رسمیت شناخته شده علاوه بر افزایش بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان عراقی از 50 سهمیه به صد سهمیه گفت وگو کردند.

وزیر آموزش عالی عراق بر اهمیت تکمیل پروژه رایزنی فرهنگی عراق در قاهره و کاهش اقدامات برای صدور روادید برای دانشجویان عراقی تاکید کرد.

دو طرف همچنین، با نظارت مشترک بین دانشگاه های عراقی و مصری و تامین شرایط مناسب برای پژوهش علمی متقابل بین اساتید عراقی و مصری و فعالسازی مشارکت در مراکز پژوهشی دو کشور موافقت کردند.

وزرای آموزش عالی عراق و مصر درباره پیشنهاد ایجاد دانشگاه مشترک میان عراق و مصر بر اساس سازوکارهایی که همکاری دانشگاهی و علمی بین بغداد و قاهره را محقق سازد تبادل نظر کردند.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا