سرخط خبرها

عضو ائتلاف بنا: با نیروهای خارجی که از عراق خارج نشوند، همانند داعش رفتار خواهیم کرد

یک عضو ائتلاف بنا گفت: اجازه باقی ماندن حتی یک سرباز بیگانه در خاک عراق را نخواهیم داد و با نیروهایی که از عراق خارج نشوند همانند داعش رفتار خواهد شد.

میدل ایست نیوز: «منصور البعیجی»، نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف بنا امروز شنبه تاکید کرد که این ائتلاف در صورت مطرح شدن قانون اخراج نیروهای خارجی از خاک عراق برای رای گیری، به آن رای مثبت خواهد داد. وی در عین حال عنوان کرد که اجازه باقی ماندن حتی یک سرباز بیگانه را در خاک کشورمان نخواهیم داد.

البعیجی در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه، تصریح کرد که پس از تصویب قانون اخراج نیروهای خارجی در پارلمان، هر نظامی خارجی را که بدون موافقت دولت فدرال در خاک عراق حضور داشته باشد، بلافاصله از کشور بیرون خواهیم کرد و با نیروهایی که از عراق خارج نمی شوند، با آنان همچون داعش رفتار خواهیم کرد و این نیروها را به زور خارج خواهیم ساخت.

البعیجی خروج نظامیان امریکایی از خاک سوریه و ورود به اراضی عراق را موضوعی خطیر توصیف کرد و افزود: «نمی توان در خصوص حضور نظامیان خارجی در عراق تا پایان سکوت پیشه کرد، از همین رو ما در پارلمان تلاش خواهیم کرد که قانون اخراج نیروهای خارجی از عراق را در سریع ترین زمان ممکن به تصویب برسانیم.

وی در پایان گفت: عراق به پایگاهی امریکایی برای هدف قرار دادن دولت های دیگر تبدیل نخواهد شد و اظهارات رئیس جمهور امریکا موضوعی بسیار خطرناک است و ما نمی پذیریم که عراق همانطور که ترامپ گفت به میدان درگیری و یا پایگاهی برای عملیات نظامی امریکایی بدل شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا