اقتصادیسرخط خبرها

عراق در پی افزایش تولید نفت سبک

وزیر نفت عراق، افزایش تولید نفت سبک برای دستیابی به درآمد بیشتر در حمایت از اقتصاد کشور را خواستار شد.

میدل ایست نیوز: «احسان عبدالجبار»، وزیر نفت عراق امروز شنبه از افزایش میزان تولید نفت سبک برای دستیابی به درآمدهای مالی بیشتر برای کشور خبر داد.

وزارت نفت عراق در بیانیه ای گفت: عبدالجبار امروز از شرکت نفت بصره دیدن کرد و دستور داد تولید نفت سبک برای دستیابی به درآمدهای مالی بیشتر در حمایت از خزانه کشور افزایش یابد.

وی همچنین بر اهمیت افزایش تولید ملی نفت سبک برای افزایش درآمد کشور در حمایت از خزانه و اقتصاد کشور تاکید کرد و به مسئولان شرکت نفت بصره دستور داد در پروژه های بهبود مشخصات نفت خام با توجه به اهمیت آن در بازاریابی در بازارهای جهانی تسریع کنند.

وزیر نفت عراق در دیدار از شرکت نفت بصره بر اولویت استفاده از کارگران داخلی در پروژه ها و چاه های نفتی و استفاده از تجارب خارجی و همکاری برای اجرای اهداف مشترک در راستای توسعه صنعت نفت و گاز کشور تاکید کرد.

از طرفی دیگر «خالد حمزه»، معاون مدیرکل شرکت نفت بصره ضمن ارائه گزارشی از مهم ترین پروژه های توسعه چاه های نفتی و نسبت های به دست آمده، بر اهتمام کارکنان شرکت برای عبور از همه چالش ها و سختی ها برای تحقق برنامه های تداوم و گسترش تولید و صادرات نفتی تاکید کرد.

عراق به عنوان یکی از کشورهای تولید کننده نفت از بحران مالی شدیدی در نتیجه کاهش قیمت فروش نفت رنج می برد و این در حالیست که کشورهای تولید کننده در حال حاضر به سوی توسعه پالایشگاه ها برای دستیابی به سود بیشتر گام بر می دارند.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا