سرخط خبرهاسیاسی

وزارت امور خارجه سوریه: رنج مردم ما نتیجه مستقیم تروریسم مورد حمایت امریکاست

وزارت امور خارجه سوریه تاکید کرد که بیانیه سفارت امریکا در مورد ادامه تحریم ها علیه سوریه نشان دهنده فاصله گرفتن کامل دولت امریکا از واقعیت است.

میدل ایست نیوز: سوریه تصمیم واشنگتن برای ادامه تحریم ها علیه این کشور و مردم آن را نشان دهنده فاصله گرفتن کامل دولت امریکا از واقعیت دانست.

وزارت امور خارجه سوریه در پاسخ به بیانیه روز گذشته سفارت امریکا در دمشق ضمن ابراز تعجب از این بیانیه، آن را نشان دهنده فاصله گرفتن کامل دولت امریکا از واقعیت، استفاده از زبان و واژگان غیر واقعی و علامت تجاری خصومت امریکا با سوریه دانست.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه گفت: دولت امریکا باید در نهایت بداند که دشمنی با سوریه در حال شکست قطعی در برابر مقاومت ملت سوریه است و آینده کشور حقی انحصاری برای شهروندان آن به شمار می رود و نه امریکا و نه هیچ کشور دیگری نقش یا نظری در این باره نخواهند داشت.

وی اشاره کرد رنجی که ملت سوریه با آن زندگی می کنند نتیجه مستقیم تروریسم مورد حمایت امریکاست و افزود اقدامات قهری بی قید و شرط و ناعادلانه که زندگی و معیشت مردم سوریه را هدف قرار می دهد، نقض شدید اصول قانون بین المللی و حقوق بشر است بلکه به عنوان جنایت جنگی و نسل کشی محسوب می شود و مجازات مقامات دولت امریکا را واجب می کند.

پیش از این سفارت امریکا در دمشق با انتشار توئیتی اعلام کرده بود که واشنگتن به اعمال تحریم ها علیه نظام سوریه ادامه خواهد داد.

گفتنی است که امریکا و غرب یک محاصره خفقان آور را علیه سوریه و مردم سوریه تحمیل می کنند که منجر به کاهش بی سابقه سطح زندگی و افزایش بی سابقه قیمت ها در این کشور شده است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا