اقتصادیسرخط خبرها

امضای 9 توافق نامه برای اکتشاف نفت و گاز در مصر به ارزش 1.4 میلیارد دلار

مصر 9 توافق نامه با 6 شرکت داخلی و خارجی به ارزش 1.4 میلیارد دلار برای حفاری و اکتشاف نفت و گاز در دریای سرخ و مدیترانه امضا کرده است.

میدل ایست نیوز: مصر 9 توافق نامه با 6 شرکت داخلی و خارجی به ارزش 1.4 میلیارد دلار برای حفاری و اکتشاف نفت و گاز در دریای سرخ و مدیترانه امضا کرده است.

«طارق الملا»، وزیر نفت مصر، با انتشار بیانیه ای رسمی در این باره گفت که این 9 توافق نامه بخشی از توافق نامه های 12 گانه ای است که وزارت نفت مصر در دوره شیوع کرونا آنها را تنظیم کرده است و افزود که 3 توافق نامه باقی مانده به زودی امضا خواهد شد.

او گفت که به موجب این توافقات 23 چاه در 9 منطقه در شرق و غرب دریای مدیترانه و 3 منطقه در دریای سرخ حفاری می شود و افزود که راهبرد این وزارتخانه جذب فرصت های سرمایه گذاری خارجی برای اکتشاف نفت و گاز در کشور بوه است.

وی تأکید کرد که این قرارداد با برخی غول های صنعت نفت ازجمله اکسان موبیل و شفرون بسته شده که برای اولین بار وارد بازار مصر می شوند.

الملا افزود که شرکت های شل، بریتیش پترولیوم، توتال و شرکت داخلی «ثروة» هم از دیگر شرکت هایی هستند که به موجب این قراردادها برای اکتشاف نفت و گاز فعالیت می کنند.

منبع
CNN

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا