سرخط خبرها

حشد الشعبی در پاسخ به ورود نظامیان امریکایی از سوریه مستقل عمل می کند

«عامر الفایز»، نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف بنا اعلام کرد که اگر نظامیان امریکایی بدون اطلاع دولت فدرال بخواهند وارد عراق شوند، حشد الشعبی آنها را مورد هدف قرار خواهد داد.

میدل ایست نیوز: «عامر الفایز»، نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف بنا امروز چهارشنبه تاکید کرد که نیروهای حشد الشعبی، نظامیان امریکایی را پس از خروج از سوریه و قصد ورود به عراق مورد هدف قرار می دهد. وی در عین حال عنوان داشت که حشد الشعبی علیرغم اینکه تحت امر فرماندهی نیروهای مسلح است در تصمیم گیری خود استقلال عمل دارد.

الفایز در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه تصریح کرد: نظامیان امریکایی اگر بدون اطلاع دولت فدرال عراق بخواهند از سوریه وارد این کشور شوند، آتش جنگ افزارهای حشد الشعبی آنها را نشانه خواهد گرفت.

وی در ادمه گفت: نیروهای امریکایی قادر به نقض حریم مرزی عراق و سوریه نیستند زیرا حشدالشعبی که مخالف حضور این نیروها در عراق است، در مناطق مرزی حضور دارد.

الفایز افزود: حشد الشعبی با وجود اینکه تابع اوامر فرماندهی کل نیروهای مسلح و دولت فدرال است اما در خصوص ورود نظامیان امریکایی به کشور استقلال عمل دارد و می تواند بدون مراجعه به فرماندهی نیروهای مسلح، آنها را مورد هدف قرار دهد زیرا ورود این نیروها نقض حاکمیت کشور محسوب می شود.

وی در ادامه گفت: موضع حشد الشعبی در قبال نیروهای امریکایی ثابت است و اجازه ورود حتی یک سرباز امریکایی به کشور را نخواهد داد.

حشد الشعبی عراق پیشتر تاکید کرده بود که آماده است تا با هرگونه خطر احتمالی ناشی از اجرای تصمیم ترامپ در خروج نظامیان امریکایی از سوریه مقابله کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا