اجتماعیسرخط خبرها

افزایش اتهامات به اقلیم کردستان برسر تسهیل انتقال مواد مخدر در عراق

استاندار کرکوک تأکید کرد که اکثر مواد مخدری که در کرکوک کشف شده دهد از گذرگاهای مرزی شمالی عراق وارد شده است.

میدل ایست نیوز: «راکان سعید الجبوری»، استاندار کرکوک، مقامات اقلیم کردستان عراق را به کوتاهی در مبارزه با مواد مخدر متهم و تأکید کرد که اکثر مواد مخدری که در کرکوک کشف شده اند از گذرگاه های مرزی شمالی عراق وارد شده است.

او در گفت وگو با روزنامه رسمی «الصباح»، چاپ بغداد، گفت که اکثر قاچاقچیان مواد مخدر که در کرکوک بازداشت شده اند اهل کرکوک نیستند. وی افزود که استانداری کرکوک حجم بالایی از مواد مخدر را کشف و شبکه های بسیاری را شناسایی و دستگیر کرده و همه اینها با سند و مدرک مشخص است.

با وجود این، سرتیپ «کیوان میرزا توفیق»، مدیر کل اداره مبارزه با مواد مخدر در اقلیم کردستان، گزارش ها درباره تبدیل اقلیم به کریدور انتقال مواد مخدر را انکار و تأکید کرد که «امکان ندارد اربیل گذرگاه انتقال مواد آسیب زا به دیگر استان ها باشد».

او اظهارات استاندار کرکوک را دارای ابعاد سیاسی دانست و تأکید کرد که این وزارت کشور عراق است که اجازه اظهار نظر در این موضوع را دارد.

همزمان مدیر «مازن القریشی» دایره مبارزه با مواد مخدر در وزارت کشور عراق گفت که باید کانال های ارتباطی با اقلیم برای بررسی نحوه های قاچاق کالا و دستگیری فعالان در این عرصه برقرار شود.

او گفت که مواد مخدر از سوریه و ایران وارد اقلیم کردستان و از آنجا در سراسر عراق پخش می شود.

بیشترین مواد مخدر مورد استفاده در عراق کریستال و حشیش است.

براساس آمارهای رسمی، دستگاه های امنیتی عراق در سال 2020 بیش از 6 هزار تن را به اتهام قاچاق و حمل مواد مخدر بازداشت کرده اند که حدود 200 تن از آنها زیر سن قانونی بوده اند.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا