اقتصادیسرخط خبرها

رئیس کمیسیون مالی پارلمان عراق: هیچ مجوز استخدامی در بودجه 2021 وجود ندارد

رئیس کمیسیون امور مالی پارلمان عراق تاکید کرد در بودجه سال 2021 هیچ مجوز استخدامی وجود ندارد و میزان کسری به 19درصد کاهش پیدا کرده است.

میدل ایست نیوز: «هیثم الجبوری»، رئیس کمیسیون امور مالی پارلمان عراق تاکید کرد در بودجه سال 2021 هیچ مجوز استخدامی وجود ندارد و میزان کسری بودجه به 19درصد کاهش پیدا کرده است.

الجبوری با بیان اینکه تاکنون 35 جلسه درباره بودجه 2021 برگزار شده است، گفت: ما موافق حذف بند مربوط به کاهش حقوق‌ها هستیم و معتقدیم باید به جای آن مالیات بر درآمد را اعمال کنیم.

رئیس کمیسیون امور مالی پارلمان عراق با بیان اینکه افزایش هزینه‌ها در بودجه منجر به کسری 75 تریلیون دیناری شده بود، افزود: این کمیسیون کسری بودجه را از طریق حذف هزینه‌های اضافی به 19 درصد کاهش داد.

وی با بیان اینکه ما برای حمایت از بخش خصوصی تلاش کردیم، گفت: در بودجه بهای هر بشکه نفت را از 42 دلار به 45 دلار افزایش دادیم تا درآمدها، 5 تریلیون دینار افزایش یابد.

الجبوری درباره بدهی عراق به کویت گفت: میزان بدهی به 2.5 تریلیون دینار رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در بودجه 2021 هیچ مجوز استخدامی وجود ندارد، اظهار داشت: هزینه پروژه‌هایی نظیر فرودگاه موصل و الناصریه، ساخت 1000 مدرسه، پروژه بندر فاو و مونوریل بغداد در بودجه پیش‌بینی شده است.

الجبوری با بیان اینکه 72 درصد از گاز همراه در مشعل‌های بدون استفاده سوخته می‌شود، گفت: عراق سالانه 6 تریلیون دینار با واردات گاز و فرآورده‌های نفتی از دست می دهد.

رئیس کمیسیون امور مالی پارلمان عراق با بیان اینکه پرونده حقوق کارمندان اقلیم تاکنون نهایی نشده است، تصریح کرد: درآمدهای نفتی و غیرنقتی اقلیم در بودجه درج شده است.

وی در پایان پیش‌بینی کرد که لایحه بودجه در پارلمان در اواخر هفته جاری به تصویب برسد.

منبع
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا