سرخط خبرهاسیاسی

پاپ در موصل: امیدواری قوی‌تر از مرگ و صلح قوی‌تر از جنگ است+تصاویر

پاپ که امروز به موصل سفر کرده است، در شهر قره‌قوش برای «قربانیان جنگ» مراسم دعا برگزار و نسبت به کاهش شمار مسیحیان در خاورمیانه ابراز تاسف کرد.

میدل ایست نیوز: پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان، که امروز به موصل مرکز استان نینوا سفر کرده است، در شهر قره‌قوش برای «قربانیان جنگ» مراسم دعا برگزار کرد و نسبت به کاهش شمار مسیحیان در خاورمیانه ابراز تاسف کرد.

پاپ در روز پایانی سفر خود به عراق، در کلیسای سریانی کاتولیک الطاهره که به دست گروه تروریستی داعش ویران شده بود، مراسم دعا و نیایش برگزار کرد و افزود: کاهش فاجعه‌بار شمار مسیحیان در خاورمیانه ضایعه بزرگ است که نمی‌توان آن را جبران کرد.

پاپ در این مراسم که برای قربانیان جنگ و منازعات مسلحانه مراسم دعا برگزار کرد، گفت: امیدواری قوی‌تر از مرگ است و صلح قوی‌تر از جنگ است.

در صحن کلیسای الطاهره که مردم با دست زدن و نثار سلام از وی استقبال کردند، نمازگزاران بر روی صندلی‌های چوبی نشسته و پاپ در کنار مسئولان کلیسا از جمله «نجیب میخائیل موسی»، رئیس اسقف‌های موصل مراسم نیایش را برگزار کردند.

این بخش از سفر پاپ دارای اهمیت پررنگی است به ویژه که استان نینوا و مرکز آن شهر موصل، مهم‌ترین مرکز مسیحیان عراق به شمار می رود و کلیساها و دِیرهای قدیمی آن به دست داعش متحمل ویرانی‌های سنگینی قرار گرفت.

پاپ قرار است پس از موصل به اربیل بازگردد و در ورزشگاه فرانسوا حریری مراسم دعا و نیایش برگزار کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا