سرخط خبرهاسیاسی

هماهنگی بغداد با دمشق و نیروهای قسد برای تأمین مرزهای عراق و سوریه

ستاد عملیات مشترک عراق از هماهنگی عراق و سوریه درباره امنیت مناطق مرزی و جلوگیری از تردد تروریست‌ها از خاک سوریه به عراق خبر داد.

میدل ایست نیوز: ستاد عملیات مشترک عراق از هماهنگی عراق و سوریه درباره امنیت مناطق مرزی و جلوگیری از تردد تروریست‌ها از خاک سوریه به عراق خبر داد.

سرتیپ «تحسین الخفاجی»، سخنگوی ستاد عملیات مشترک عراق گفت که مرزهای عراق با اردن کاملا امن است و دو کشور همکاری گسترده‌ای در عرصه تبادل اطلاعات و تعقیب تروریست‌ها دارند.

او درباره مرز عراق با عربستان نیز تأکید کرد که هیچ نگرانی‌ای بابت امنیت این نقاط مرزی وجود ندارد.

الخفاجی افزود که مرزهای عراق با سوریه نیاز به اهتمام جدی دارد و این منطقه دچار اختلالات امنیتی است. وی افزود که یک کانال آبی به طول 220 کیلومتر و عرض و عمق 3 متر در حال احداث است و برج‌های مراقبت و سیم خاردار و دوربین‌های حرارتی در طول مرزهای دو کشور نصب شده است.

او گفت که نیروهای ارتش و نیروهای پیشمرگه درباره امنیت این منطقه در هماهنگی کامل هستند.

وی افزود که ستاد مشترک امنیتی با حضور عراق و سوریه و ایران و روسیه که دفتر آن در وزارت دفاع عراق است نقش مهمی در هماهنگی و مبادله اطلاعات درباره فعالیت تروریست‌ها در خاک سوریه و مناطق حضورشان دارد.

او تأکید کرد که نیروهای ما همچنین از طریق نیروهای ائتلاف با نیروهای دموکراتیک سوریه نیز در هماهنگی و تبادل اطلاعات هستند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا