سیاسی

مجتهد: بن سلمان دو تن از امرای کشور را خلع کرد

احمد بن عبدالعزیز برادر پادشاه عربستان است که سخنان اخیر او در لندن مبنی بر مسئول بودن پادشاه و ولیعهد سعودی در مقابل جنایات عربستان در یمن جنجال برانگیز شد.

میدل ایست نیوز: مجتهد افشاگر توییتری اعلام کرده است که  «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان «جلوی بن عبدالعزیز» امیر نجران و  «محمد بن ناصر» امیر جیزان را به ظن ارتباط با عموی خود برکنار کرده است.
او با بیان اینکه «ترکی بن هذلو» به عنوان امیر منطقه نجران منصوب شده اما برای جیزان هنوز جانشینی تعیین نگردیده است، افزود «تاخیر در تعیین جانشین برای امیر جیزان ناشی از حالت تردید و دو دلی است که اخیرا به بن سلمان دست داده است.»
مجتهد در ادامه آورده است که نگرانی بن سلمان از «عبدالعزیز بن سعود بن نایف» وزیر کشور بیشتر از گذشته شده و او نگران است که مبادا وزیر کشور بخواهد انتقام «محمد بن نایف » عموی خود را که از ولیعهدی خلع شد بگیرد.
به گفته وی، بن سلمان در محافل خصوصی خود گفته با و جود آن که بیشتر اختیارات را از وزیر کشور گرفته است اما او همچنان نیروهای پلیس و شبکه مدیریتی کشور را از طریق امرای مناطق در اختیار دارد و می تواند از آنها برای کودتا علیه او استفاده کند.
مجتهد در ادامه می نویسد «ولیعهد سعودی به علت ترس ، بیشتر وقت خود را در کشتی و دریای سرخ بین جده و منطقه اقتصادی «نیوم» می گذراند و هر گاه ناچار شود برای حضور در جشن ها ، مناسبت ها یا دیدار با میهمانان خارجی به جده می رود اما حاضر نیست خیلی از محل استقرار خود در دریا دور شود.
به گفته مجتهد ترس و نگرانی ولیعهد عربستان تاجایی پیش رفته که او برای حفاظت از جان خود دیگر به نیروهای سعودی اعتماد ندارد لذا مزدوران آموزش دیده موساد مسئولیت حفظ امنیت وی را برعهده گرفته اند.
افشاگر خاندان سعودی در ادامه می نویسد «بن سلمان از خشم داخل خاندان علیه خود اطلاع دارد اما نمی داند آیا باید آنها را بیشتر سرکوب کند که در این صورت ممکن است خطر تحریک شدن آنها بیشتر شود و چاره ای جز شورش علیه او نبینند یا این که عقب نشینی کند و با آنها خوش رفتار شود که در این صورت به چشم آنها فردی شکست خورده خواهد بود که در این صورت در قبال وی جسور خواهند شد. این تردید در حال خرد کردن روح و روان اوست.»

منبع:ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا