سیاسی

واشنگتن وتل آویو قصد خشکاندن منابع مالی مقاومت را دارند

عضو ارشد «جنبش مقاومت اسلامی فلسطین» (حماس) تاکید کرد که واشنگتن وتل آویو قصد خشکاندن منابع مالی مقاومت را دارند.

میدل ایست نیوز: «اسماعیل رضوان» عضو ارشد «جنبش مقاومت اسلامی فلسطین» (حماس) تاکید کرد: دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی در تلاش برای خشکاندن منابع مالی جنبش های مقاومت هستند تا این جنبش ها نتوانند به حرکت مبارزاتی خود ادامه دهند و تسلیم خواسته های واشنگتن و تل آویو شوند.
رضوان با دسته بندی چالش های موجود به داخلی و خارجی گفت «ما با چندین چالش در عرصه داخلی فلسطین مواجه هستیم. این چالش ها به سبب ادامه تقسیم بندی ها در فلسطین و عدم اعتقاد «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان در مشارکت سیاسی بوجود آمده است.»
عضو ارشد حماس ادامه داد که گروهی محدود و جدا شده از ملت فلسطین که به مشارکت سیاسی اعتقادی ندارند، در اوضاع داخلی کنونی و در شرایط محاصره ظالمانه غزه، چالشی بزرگ و خطرناک بر سر راه حفظ مساله فلسطین، به شمار می روند.
رضوان، اشغالگران صهیونیستی را چالش بزرگ دیگر جنبش حماس برشمرد و اظهار داشت «صهیونیست ها، هنوز اصرار دارند به دشمنی و رویارویی با ملت فلسطین از طریق افزایش روند تروریستی خود ادامه دهند و از افسارگسیختگی جامعه جهانی سوء استفاده می کنند.»
وی اضافه کرد «جنایت اخیر اشغالگران صهیونیستی در غزه و کرانه باختری که به شهادت 6 فلسطینی در 24 ساعت منجر شد، جنایت ضدبشری است و به سلسله جرم هایی اضافه شد که این رژیم همواره در حق فلسطینی ها مرتکب می شود.»
اسماعیل رضوان همچنین با اشاره به چالشی که حماس در عرصه خارجی با آن مواجه است، یادآور شد« در سطح منطقه و جهان عرب، کشورهایی هستند که همچنان از مساله فلسطین غافلند و مشغول عادی سازی روابط شان با رژیم صهیونیستی هستند.»
عضو ارشد حماس با بیان اینکه «راهپیمایی های بازگشت و گزینه مقاومت، قویترین ابزارهای ما برای رویارویی با همه چالش هایی است که جنبش حماس و آرمان فلسطین با آن روبروست» بر ادامه راهپیمایی ها تا شکستن و برداشته شدن محاصره غزه و گشایش راه آزادی و رهایی از اشغالگری تاکید کرد.
رضوان با اشاره به گفت و گوهای آشتی ملی که در قاهره جریان داشته، خاطرنشان کرد که جنبش فتح، هیچ گاه به تعهدات خود در توافق سال 2011 قاهره پایبند نماند و پاسخش به گزینه های مصر منفی بوده است.
عضو ارشد حماس افزود «برادران در فتح باید شکست دوره خود و مرحله پیمان «اسلو» را اعلام کنند و به گزینه وحدت و پایبندی به توافق قاهره و خروجی نشست بعدش در بیروت روی آورند. همچنین جنبش فتح باید به شرط و شروط گذاشتن و دست آویز قرار دادن سلاح مقاومت برای مذاکره، پایان و تن به مشارکت سیاسی دهد.»

منبع:ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا