سرخط خبرهاسیاسی

درگیری گروه‌های تروریستی «الجبهه الوطنیه» و «جبهه النصره» در غرب حلب سوریه

عناصر جبهه النصره به روستای کفر حلب در غرب حلب حمله کردند و الجبهه الوطنیه نیز عناصر خود را از عفرین و شمال شرق حلب عازم این منطقه کرد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، گروه های تروریستی «الجبهه الوطنیه للتحریر» با عناصر ائتلاف تروریستی «هیئة تحریر الشام» (هتش) -که جبهه النصره رکن اصلی آن است- در شمال سوریه درگیر شدند.

گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- گزارش داد این درگیری‌ها در غرب استان حلب رخ داده است.

دیدبان اعلام کرد که سه کاروان متشکل از 40 خودرو و جنگ افزار نظامی به همراه دهها نفر از عناصر الجبهه الوطنیه از ریف «عفرین» و شمال شرق حلب به بخش غربی این استان منتقل شدند تا با عناصر تحریر الشام مقابله کنند.

عناصر تحریر الشام از بامداد جمعه (روز گذشته) به روستای «کفر حلب» در غرب حلب حماه کردند و به گفته دیدبان این درگیری به مناطق «تلعادة، تدیل، کفر حلب و محور کفرنوران – میزناز» کشیده شده است.

منابع آگاه به این گروه اعلام کردند که عناصر تحریر الشام عمدا کفر حلب را محاصره کرده و اجازه نمی‌دهند رفت و آمد در آن صورت گیرد.

گفته می‌شود که توافقی در خصوص خروج عناصر تروریستی «نور الدین الزنکی» از این روستا حاصل شده است، ولی برخی منابع می‌گویند که عناصر الجبهه الوطنیه در تلاشند راهی به سمت این روستا پیدا کنند.

این در حالی است که پایگاه خبری معارض «الدرر الشامیه» که نزدیک به تحریر الشام است به نقل از یک منبع اعلام کرد که عناصر تحریر الشام این حمله را برای «ریشه کن کردن منادیان مصالحه در کفر حلب» آغاز کرده است.

به گفته الدرر، تحریر الشام در تلاش بوده که یک عنصر خواستار مصالحه با دمشق و برخی از نزدیکان وی را در کفر حلب بازداشت کند، ولی عناصر نورالدین الزنکی اجازه این کار را نداده‌اند و دست به تیراندازی زدند و به همین دلیل این درگیری شکل گرفت.

«محمد ادیب» مسئول اطلاع‌رسانی الجبهه الوطنیه اما صحت روایتی را که تحریر الشام آن را نقل کرده، تکذیب و تأکید کرد که تحریر الشام مدتی است که در تلاش است الجبهه الوطنیه را در «دار عزه و الارتاب» محاصره کند و این مسئله به بهانه حضور افراد خواهان مصالحه یا حضور عناصر داعشی انجام می‌گیرد.

ادیب به پایگاه خبری معارض «نداء» سوریه گفت که تحریر الشام به الجبهه الوطنیه گفته بوده است که قصد دارد عناصری را که با داعش همکاری دارند، بازداشت کند، ولی زمانی «که وارد کفر حلب شد، به مقرهای نورالدین الزنکی حمله کرد که وابسته به الجبهه الوطنیه است و این درگیری پنج ساعت به طول انجامیده است».

چندی پیش ساکنان کفر حلب با برگزاری تظاهراتی اعلام کردند که نمی‌پذیرند تحریر الشام وارد این روستا شود، ولی با تیراندازی عناصر این گروه، چند نفر کشته شدند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا