دسته‌بندی نشده

همسران عمران خان: میلیونر، مجری و متصوف

میدل ایست نیوز: به نظر می رسد نخست وزیر جدید پاکستان نه تنها در ورزش کریکت، بلکه در عرصه­ سیاست و زندگی شخصی نیز از مهارت های خارق العاده­ای برخوردار است.

همنا وسیم چمنا روزنامه­نگار پاکستانی، چندی پیش، پس از اولین سخنرانی عمران خان گفته بود: “وی امید و آرزو را برای تمام مردم پاکستان آورده است. نخست وزیر جدید این کشور با تمرکز روی مسائل مختلفی چون توزیع مجدد منابع کشور میان غنی و فقیر، حقوق حیوانات و برخورد جدی با بدرفتاری با کودکان، وعده­های بسیاری به ملت پاکستان داده است.”

در کنار این موضوع که عمران خان با هوشیاری مثال زدنی از یک ورزشکار به فردی سیاستمدار تبدیل شده است، آن هم در کشوری که روابط متقابل میان دین، قبایل، نیروهایی نظامی و امنیتی حاکم است، موارد دیگری موجب برانگیخته شدن کنجکاوی رسانه ها در خصوص زنگی شخصی نخست­وزیر پاکستان شده است. به ویژه ازدواج های عمران خان که بیانگر شخصیت مردمی وی است.

عمران­خان تا پیش از ازوداج با همسر متصوف خود، چهره او را ندیده بود

بشری مانکا، همسر سوم عمران خان، در مراسم انتصاب وی به عنوان نخست وزیر پاکستان در تاریخ شنبه 18 آگوست، حضور ویژه ای داشت. مانکا با نقاب و لباس سفید خود که تا حدودی با حجاب سنتی زنان پاکستان تفاوت داشت، نگاه حضار را به خود معطوف کرده بود. حضور مانکا توجه­ها را به ازدواج های نخست­وزیر تنها کشور مسلمانی جلب کرد که تسلیحات هسته ای دارد.

بشری مانکا یا بشری بی­بی چهل ساله، سومین و آخرین همسر عمران­خان، در فوریه گذشته درست در تب و تاب انتخابات پاکستان، پس از مشورت با پنج فرزند و خانواده خود راضی به ازدواج با وی شد. عمران خان مدتی پیش در ماه ژانویه از مانکا در خواست ازدواج کرده بود.

بشری بی­بی پیش از ازدواج با عمران خان، همسر خوار فرید مانکا یکی از مقام های ارشد در اداره گمرک اسلام آباد بود که حاصل ازدواج آنان پنج فرزند است. بنابر گزارش سایت فاینانشیال اکسپرس هند که مطالب خود را به انگلیسی منتشر می­کند، بشری از قبیله مانکا یکی از شاخه های قبیله واتو است که در منطقه پنجاب پاکستان در زمره مهم­ترین قبایل به شمار می­رود.

عمران خان در 21 ژولای گذشته، در گفتگویی با روزنامه دیلی میل چاپ انگلستان گفته بود که پیش از ازدواج هرگز چهره بشری را ندیده است. این روزنامه نیز تأکید کرده بود که بشری پیرو یکی از مذاهب صوفی در پاکستان است.

مجری اخبار هواشناسی، بزرگترین اشتباه زندگی عمران­خان

بنابر اظهارات عمرا­خان: “ازدواج با ریحام­خان بزرگترین اشتباه زندگی” وی بوده است. این جمله را روزنامه دیلی میل به عنوان تیتر کار کرده بود که نگاه ویژه­ای به ازدواج­های رهبر جنبش انصاف پاکستان دارد و از جمله آن می­توان به ازدواج ناموفق عمران­خان با همسر دوم خود اشاره کرد.

ازدواج این دو چندی به طول نینجامید. آنان در 6 ژانویه سال 2015 با هم ازدواج کردند و در 30 اکتبر همان سال از یکدیگر جدا شدند.

ریحام یکی از شهروندان بریتانیا، در سال 1973 در شهر اجدابیای لیبی چشم به جهان گشود. وی دختر یکی از پزشکان پاکستان به نام رمضان نیر است که از تبار بوتانی هاست و برادر عبدالحکیم ­خان، حاکم سابق ولایت خیبر بختونخاوای پشتونی است. خانواده ریحام نیز منسوب به یکی از مهم­ترین قبایل پشتونی هستند.

ریحام به عنوان مجری اخبار هواشناسی شبکه بی.بی.سی در لندن فعالیت داشت. وی که دارای مدرک کارشناسی در رشته علوم است زمانی که 19 سال داشت با پسر عموی خود ایجاز رمضان ازدواج کرد. حاصل این ازدواج سه فرزندی هستند که با ریحام زندگی می­کنند. ریحام کار خود را با اجرای یک برنامه گفتگوی تلویزیونی به نام “ریحام خان شو” در شبکه “دان نیوز” آغاز کرد که برنامه­های خود را به زبان اردو پخش می­کرد. وی اولین قسمت از این برنامه را به عمران­خان اختصاص داد.

در سال 2018 اندکی پیش از برگزاری انتخابات پاکستان، ریحام خان مطلبی را منتشر کرد که در آن به شدت از همسر سابق خود انتقاد کرده بود. اما با این وجود جنبش انصاف به رهبری عمران­خان توانست در انتخابات پیروز شود.

همسر اول عمران­خان دختر یکی از بازرگانان میلیونر بریتانیا بود

عمران­خان در 16 می 1995 با جیمیما گلد اسمیت، دختر یکی از بازرگانان و میلیونرهای بریتانیایی به نام جیمز گلد اسمیت ازدواج کرد. در آن زمان عروس 20 و داماد 40 سال داشتند. دختر میلیونر بریتانیایی با گرایش به اسلام برای زندگی به پاکستان نقل مکان کرد. این موضوع با آغاز فعالیت­های سیاسی عمران­خان همراه بود. جیمیما خان نیز در آن زمان شرکت خصوصی خود را در پاکستان راه­اندازی کرد.

حاصل ازدواج این دو تن دو پسر با نام­های سلیمان و قاسم بودند اما پس از 9 سال در ژوئن سال 2004 زندگی مشترک آنان به پایان رسید.

مجلس ملی پاکستان، در تاریخ جمعه 17 آگوست 2018، عمران­خان رهبر 65 ساله جنبش انصاف را به عنوان نخست­وزر معرفی کرد.

منبع: العربیه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا