اجتماعیسرخط خبرها

ممانعت از ورود 1000 زائر ایرانی به عراق به دلیل ویزای تقلبی

خبرگزاری آناتولی گزارش داد که مقام های عراقی از ورود هزار زائر ایرانی اربعین به این کشور به دلیل داشتن ویزای تقلبی ممانعت کردند.

میدل ایست نیوز: خبرگزاری آناتولی گزارش داد که مقام های عراقی از ورود هزار زائر ایرانی اربعین به این کشور به دلیل داشتن ویزای تقلبی ممانعت کردند.

به گزارش آناتولی، یک منبع عراقی مطلع در گذرگاه های مرزی این کشور اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق پس از شناسایی ویزای تقلبی زائران ایرانی که قصد داشتند از گذرگاه های شلمچه و زرباطیه وارد عراق شوند، از ورود آنها به کشور خودداری کردند.

این منبع عراقی که نامش فاش نشده، گفت: نیروهای امنیتی اقدامات گسترده ای را در گذرگاه های مرزی با ایران در نظر گرفته اند و روزانه بیش از 100 هزار ایرانی برای مراسم اربعین وارد کشور می شوند.

در همین راستا نیروهای عراق، اقدامات گسترده ای را به منظور جلوگیری از حملات احتمالی گروه تروریستی داعش، در امتداد مسیرهایی که از استان های جنوبی و بغداد به کربلا منتهی می شود، اتخاذ کرده است.

سال گذشته بیش از دو میلیون ایرانی برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) راهی عتبات عالیات شدند و پیش بینی می شود همین تعداد از هموطنان زائر امسال در این آیین شرکت کنند.

در تقویم رسمی امسال، روز اربعین مصادف با هشتم آبان است اما هموطنان از حدود 2 هفته قبل، سفر خود را به مقصد کربلا آغاز می کنند.

این در حالی است که چندی پیش نیز حسن سالم عضو ائتلاف الفتح اعلام کرد که مقامات اطلاعاتی روسیه در نامه ای از تلاش های آمریکا برای وارد کردن تعدادی از عناصر گروه تروریستی داعش از سوریه به عراق برای هدف قرار دادن زیارت اربعین امام حسین(ع) خبر داده بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا